Sökning: "Johansson Malin"
Visar resultat 41 - 45 av 361 uppsatser innehållade orden Johansson Malin.
41. “Leken är en viktig del och ger dessa elever en arena att blomma ut på” : En studie om pedagogers uppfattningar kring lekens betydelse för elever i behov av särskilt stöd på fritidshemmet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskapSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka pedagogernas uppfattningar om lekens betydelse för elever i behov av särskilt stöd på fritidshemmet och pedagogernas kompetens kring ämnet. Datainsamlingen gjordes genom att skicka ut enkäter till fritidslärare, fritidspedagoger och specialpedagoger på olika skolor i Sverige. LÄS MER
42. Föräldrars upplevelser av att ha ett barn som vårdas för cancer: En individuell upplevelse : Kvalitativ allmän litteraturstudie
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för folkhälso- och vårdvetenskapSammanfattning : Bakgrund: Ungefär 400 000 barn och ungdomar drabbas av cancer i världen varje år. Föräldrar har en viktig roll i behandlingen av barncancer. Att undersöka föräldrars upplevelser av vården kan ge en bättre vård till både föräldrar och barn. LÄS MER
43. VÅRD AV PATIENTER MED DEMENSSJUKDOM : En allmän litteraturöversikt av sjuksköterskors upplevelser
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : Background: Dementia mainly affects the elderly and is characterized by cognitive impairment and difficulty managing daily activities. The need for support in every day life increases with the progression of dementia. The patient group is overrepresented in hospital care where adaptions for patients with dementia is uncommon. LÄS MER
44. "Om ingen fröken ser så är det ju okej!" : Hur styrning, makt och normer bidrar till att konstruera barn som subjekt i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Förskolan som utbildning och pedagogisk verksamhet är både komplex och mångfasetterad. Här ingår individer i ett kontinuerligt samspel och förskolans personal har som uppdrag att se till både individ och grupp, samtidigt som arbetet genomförs i enlighet med förskolans styrdokument. LÄS MER
45. Lärares användning av formativ bedömning i sin matematikundervisning på lågstadiet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för elektroteknik, matematik och naturvetenskapSammanfattning : Sammanfattning: Aktuell uppsats syftar till att ta reda på hur lärare använder sig av formativ bedömning i sin matematikundervisning på lågstadiet. För att ta reda på detta användes en kvalitativt metod där sex utbildade lågstadielärare intervjuades enskilt med en semistrukturerad intervjumetod. LÄS MER