Sökning: "Kundnöjdhet"

Visar resultat 26 - 30 av 440 uppsatser innehållade ordet Kundnöjdhet.

  1. 26. Hot och möjligheter med att införa AI-drivna chattbotar som ett verktyg inom kundtjänst : En studie om utmaningar, drivkrafter och hinder för införande av en AI-driven chattbot inom kundtjänst hos Monitor ERP System AB

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Tomas Ringefors; [2023]
    Nyckelord :Automation; AI; Artificial intelligence; Chatbot; Customer service; Challenges; Driving forces; Barriers; Automatisering; AI; Artificiell intelligens; Chattbot; Kundtjänst; Utmaningar; Drivkrafter; Hinder;

    Sammanfattning : With the rapidly increasing rate of development artificial intelligence (AI) has experienced in recent years, more and more companies have begun to recognize the benefits and possibilities of the technology. This study is a qualitative interview study that has explored and evaluated which challenges are encountered today in customer services and which driving forces and barriers exist in introducing an AI-driven solution with a focus on chatbots. LÄS MER

  2. 27. Faktorer som påverkar kundnöjdheten inom kollektivtrafik

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Sayed Masih Hashimi; Ehssan Abbas; [2023]
    Nyckelord :Kundnöjdhet; Kollektivtrafik; Skånetrafiken; tillgänglighet; säkerhet; punktlighet.;

    Sammanfattning : I denna studie är syftet att analysera och förstå variationen i kundnöjdhetsfaktorer inom kollektivtrafik baserat på kön och sysselsättning. För att besvara studiens syfte och forskningsfrågor har tidigare forskning inom det valda ämnet studerats för att få en djupare insikt i vad som påverkar olika resenärers upplevelser. LÄS MER

  3. 28. Påverkan av användarrecensioner på konsumentens beslutsprocess : En studie baserat på en kvantitativ undersökning om hur användarrecensioner påverkar konsumenters beslutsprocess vid val av produkter och tjänster online

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Reveman Felix; Leo Listerman; [2023]
    Nyckelord :User reviews; Consumer decision-making process; Purchase decisions; Marketing; Consumer behavior; E-commerce; Customer satisfaction; Användarrecensioner; Konsumenters beslutsprocess; Köpbeslut; Marknadsföring; Konsumentbeteende; E-handel; Kundnöjdhet;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker användarrecensioners påverkan på konsumenters beslutsprocess vid köp av produkter eller tjänster och faktorer som påverkar förtroendet för dessa recensioner. Studien visar att användarrecensioner har en betydande inverkan på konsumenters köpbeslut, med subjektiva normer och upplevd beteendekontroll som viktiga faktorer i beslutsprocessen. LÄS MER

  4. 29. Leder kompensation för servicefel till olika grad av kundnöjdhet beroende på hur kompensationen uttrycks? En enhetseffekt i dagligvaruhandeln

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Bayan Alkhalaf; Katja Åberg; [2023]
    Nyckelord :Anchoring effect; unit effect; service recovery; service recovery paradox; service failure; cognitive bias.;

    Sammanfattning : Title: Does compensation after service failure lead to different levels of customersatisfaction depending on how the compensation is expressed? A unit effect in the grocery store context. Aim: In case of service failure, companies must recover the service to regain customer satisfaction. How compensation is expressed, e.g. LÄS MER

  5. 30. Inverkan av mjukvaruanvändarupplevelse (UX) på kundnöjdhet med mobiltelefon: Användare (Android och iOS)

    Master-uppsats, Jönköping University/JTH, Avdelningen för datateknik och informatik

    Författare :Syed Manzar Ali Rizvi; [2023]
    Nyckelord :Software identification; Usability; Software value; Satisfaction;

    Sammanfattning : This research analyzes the relationship between software usability, software identification,software value (User Experience) with customer satisfaction within the dynamic landscape of mobileoperating systems. With the growing importance of user experience (UX) in software design, the studyexplores how these factors collectively influence users' overall satisfaction, with a specific focus on theAndroid and iOS platforms. LÄS MER