Sökning: "Kundnöjdhet"

Visar resultat 6 - 10 av 440 uppsatser innehållade ordet Kundnöjdhet.

  1. 6. Hur kan Lean service management användas för att förbättra kundnöjdhet och effektivisera produktion- och uppföljningsskedet av byggprocessen?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :André Andersson; Elias Strandell; [2023]
    Nyckelord :Lean; Waste management; Lean service management; Customer satisfaction; Construction; Real estate companies;

    Sammanfattning : The purpose of the study is to contribute to an increased understanding of the application of Lean service management in the production and monitoring phase of the construction process within real estate companies. The research questions investigate how Lean service management can improve customer satisfaction and efficiency, what obstacles can arise during implementation, and how Lean can develop in the future. LÄS MER

  2. 7. Heat of the moment : En jämförande fältundersökning inom tjänståterställning och förkroppsligad kognition

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Angelica Carlsson; Lovisa Hjorth; [2023]
    Nyckelord :Service recovery; service failure; justice theory; emotional responses; embodied cognition; EDA electrodermal activity ; Tjänståterställning; servicefel; rättviseteori; emotionella reaktioner; förkroppsligad kognition; EDA elektrodermal aktivitet ;

    Sammanfattning : Inom forskningsområdet tjänståterställning arbetar forskare och företag med att identifiera servicefel samt hitta effektiva sätt att lösa kunders problem. Trots detta skapar klagomålshantering problem för företag och det finns många utvecklingsmöjligheter. LÄS MER

  3. 8. Upplevelseekvationen - när AI-teknik möter konsumenters värdeskapande

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Morris Holm; Emmelie Johansson; [2023]
    Nyckelord :Service logic; Resource interaction; the process of Value creation; Value in use; Outside-in perspective; Artificial Intelligence; Business and Economics;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to increase knowledge about how AI in physical Retail has consequences for consumers' value creation. The importance of competence and knowledge in combination with technology is emphasized to enable improved customer experiences in physical retail. LÄS MER

  4. 9. Quality from the perspective of the internal customer : Internal service experience in a manufacturing industry company

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Stina Enblom; Silvia Padovan; [2023]
    Nyckelord :customer experience; service quality; internal service quality; service profit chain; customer satisfaction; internal customer satisfaction; customer perceived value; kundupplevelse; servicekvalitet; intern servicekvalitet; service profit chain; kundnöjdhet; intern kundnöjdhet; customer perceived value;

    Sammanfattning : För att förbättra servicekvaliteten är kartläggning och mätning av kundupplevelse en viktig del av förbättringsarbetet. Detta är mestadels studerat ur den externa kundens perspektiv, och inte lika ofta ur den interna kundens. LÄS MER

  5. 10. Erfarenhetsåterföringens påverkan inom projekteringsfasen i byggbranschen

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Blendi Tahirsylaj; Anel Bihorac; [2023]
    Nyckelord :Experience feedback; knowledge; planning phase; construction; Erfarenhetsåterföring; kunskap; projektering; bygg;

    Sammanfattning : Examensarbetet har utforskat erfarenhetsåterföringen roll i ett av Sveriges största byggföretag som valt att vara anonyma. Studiens fokus riktades främst på hanteringen av erfarenhet för att förbättra projekteringsprocessen och organisationens prestanda. LÄS MER