Sökning: "Kundnöjdhet"

Visar resultat 41 - 45 av 440 uppsatser innehållade ordet Kundnöjdhet.

  1. 41. Samverkan mellan agilt tvärfunktionellt teamarbete och höga säkerhets- och kvalitetskrav hanterat av en sekventiellt arbetande grupp : En fallstudie hos polisens IT-avdelning

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Logistik- och kvalitetsutveckling

    Författare :Hanna Skarp; [2022]
    Nyckelord :process management; process mapping; internal customers; customer satisfaction; ITIL; agile methods; business development; streamlining; total quality management; lean; processledning; processkartläggning; interna kunder; kundnöjdhet; ITIL; agila metoder; offentlig sektor; verksamhetsutveckling; effektivisering; flöde; leveransservice; hörnstensmodellen; lean;

    Sammanfattning : Den snabba teknikutvecklingen i samhället beskrivs ofta som den största förklaringen till agila principers snabba framväxt bland IT-organisationer under de senare åren. Agila arbetsmetoder går ofta ut på att arbetet planeras i kortare iterationer där leverantören kontinuerligt stämmer av kundkraven mellan sprintarna. LÄS MER

  2. 42. En unik bransch med kunden i fokus : En kvalitativ studie om relationsbyggande inom fastighetsmäklarbranschen

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Ebba Amandusson; Wilma Kling; [2022]
    Nyckelord :Relationship building; Customer relationship; Customer loyalty; Trust; Gender; Relationsbyggande; Kundrelation; Kundlojalitet; Förtroende; Könsroller;

    Sammanfattning : The housing deal is one of the biggest deals made in life where a lot of money and emotions are involved. It is about a special business in which the real estate agent has an important role. The real estate profession is a profession of trust that largely is about building customer relationships. LÄS MER

  3. 43. Så skapas kundlojalitet : Hur fastighetsmäklarföretag arbetar för att uppnå kundlojalitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Lucas Håkansson; Emilio Silva Aresti; [2022]
    Nyckelord :Customer loyalty; Customer satisfaction; Brand image; Brand Trust; Real estate agent; Kundlojalitet; kundnöjdhet; varumärkesuppfattning; varumärkestillit; fastighetsmäklare;

    Sammanfattning : Titel: Så skapas kundlojalitet: Hur fastighetsmäklarföretag arbetar för att uppnå kundlojalitet Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Lucas Håkansson och Emilio Silva Aresti Handledare: Lars-Johan Åge Datum: 2022- maj Syfte: Syftet med denna kvalitativa studie är att skapa en djupare förståelse för hur fastighetsmäklarföretag i Uppsala arbetar för att skapa kundlojalitet genom de tre begreppen kundnöjdhet, varumärkestillit och varumärkesuppfattning. Metod: Denna studie har använt sig utav en kvalitativ metod där fem kontorschefer hos fastighetsmäklarföretag i Uppsala har intervjuats. LÄS MER

  4. 44. Implementering av Lean Production inom livsmedelsbutiker

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Victor Wahlström; [2022]
    Nyckelord :Lean Production; Lean; effektivisering; lönsamhet; kundnöjdhet; detaljhandel;

    Sammanfattning : Lean Production är en välkänd filosofi som är väl beprövad inom tillverkningsindustrin men inte inom detaljhandeln. Filosofin bygger på att genom förändringar effektivisera verksamheten genom att minska slöseri av resurser och ständigt arbeta med förbättringar. LÄS MER

  5. 45. Kvalitetsarbete vid införandet av ett verksamhetssystem inom kommunal verksamhet : - Projektledarnas berättelse och medarbetarnas uppfattning

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kvalitets- och maskinteknik

    Författare :Milica Baic; Ewa Westman Magnusson; [2022]
    Nyckelord :Leadership; committed leadership; quality development; business system ERP; implementation; employees; customer; customer satisfaction.; Ledarskap; engagerat ledarskap; kvalitetsutveckling; verksamhetssystem affärssystem ERP; införande; implementering; medarbetare; kund; kundnöjdhet;

    Sammanfattning : Fallstudien utfördes vid Uppsala Kommun där kvalitetsarbete vid införandeprojektet SocSys har studerats. Ett verksamhetssystem infördes i fyra av kommunens förvaltningar. LÄS MER