Sökning: "Kvalitativ innehållsanalys företagsekonomi"

Visar resultat 11 - 15 av 76 uppsatser innehållade orden Kvalitativ innehållsanalys företagsekonomi.

  1. 11. Hur hållbara är mode-och textilföretagen? : -En jämförelse mellan företag på den svenska och danska marknaden

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Denise Bertilsson; Karolina Holm; [2023]
    Nyckelord :Circular business models; sustainable business models; fashion; sustainability report; Cirkulära affärsmodeller; hållbara affärsmodeller; mode; hållbarhetsrapport;

    Sammanfattning : Mode-och textilbranschen är en resursintensiv bransch som står för en stor del av de globala utsläppen. Den har uppmärksammats av EU som en särskilt betydande bransch som måste genomgå förändringar för att bidra till en hållbar utveckling. LÄS MER

  2. 12. Har Covid-19 påverkat revisionsarbetet för restaurangbranschen? : En kvalitativ studie om revisionsarbete under Covid pandemin

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Hansheng Zhang; Golnaz Khairkhah; [2022]
    Nyckelord :Restaurangbranschen; kontanthantering; Covid-19; revision; skatteflykt; digitalisering; revisor.;

    Sammanfattning :  I slutet av 2019 slog COVID-19 ut och världen gick in i en pandemi. Detta har påverkat många branscher, inklusive restaurangbranschen och revisionsbranschen. Studiens syfte är att undersöka hur arbetsgången hos revisorer inom resturanbranschen har påverkats av pandemin. LÄS MER

  3. 13. Så skapas kundlojalitet : Hur fastighetsmäklarföretag arbetar för att uppnå kundlojalitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Lucas Håkansson; Emilio Silva Aresti; [2022]
    Nyckelord :Customer loyalty; Customer satisfaction; Brand image; Brand Trust; Real estate agent; Kundlojalitet; kundnöjdhet; varumärkesuppfattning; varumärkestillit; fastighetsmäklare;

    Sammanfattning : Titel: Så skapas kundlojalitet: Hur fastighetsmäklarföretag arbetar för att uppnå kundlojalitet Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Lucas Håkansson och Emilio Silva Aresti Handledare: Lars-Johan Åge Datum: 2022- maj Syfte: Syftet med denna kvalitativa studie är att skapa en djupare förståelse för hur fastighetsmäklarföretag i Uppsala arbetar för att skapa kundlojalitet genom de tre begreppen kundnöjdhet, varumärkestillit och varumärkesuppfattning. Metod: Denna studie har använt sig utav en kvalitativ metod där fem kontorschefer hos fastighetsmäklarföretag i Uppsala har intervjuats. LÄS MER

  4. 14. Hållbarhetschef – vilka kompetenser efterfrågas? : En kvalitativ studie om vilka kompetenser som efterfrågas hos hållbarhetschefer utifrån digitala platsannonser

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Jonna Dalan; Alice Gren; [2022]
    Nyckelord :Sustainability manager; sustainability; competence; leadership; Hållbarhetschef; hållbarhet; kompetens; ledarskap;

    Sammanfattning : Titel: Hållbarhetschef - vilka kompetenser efterfrågas? En kvalitativ studie om vilka kompetenser som efterfrågas hos hållbarhetschefer utifrån digitala platsannonser.  Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. LÄS MER

  5. 15. Utvecklingen av marknadsföringsstrategier i digitaliseringens spår : En studie om Bonnier News lokaltidningssegment

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Jesper Arnshed; Fabian Seitz; [2022]
    Nyckelord :Media; newspaper; local newspaper; digitization; digital transformation; marketing; marketing strategies.; Media; tidning; lokaltidning; digitalisering; digital transformation; marknadsföring; marknadsföringsstrategier.;

    Sammanfattning : Titel: Utvecklingen av marknadsföringsstrategier i digitaliseringens spår - En studie om Bonnier News lokaltidningssegment Nivå: Kandidatuppsats i ämnet Företagsekonomi C Författare: Jesper Arnshed & Fabian Seitz Handledare: Katarina Arbin Datum: Januari 2022 Syfte: Traditionell mediekonsumtion har länge utgått från den fysiska papperstidningen. Med digitaliseringens intåg blev förändringar påtvingade för verksamheter. LÄS MER