Sökning: "LSU"

Visar resultat 21 - 25 av 32 uppsatser innehållade ordet LSU.

  1. 21. ”… men det är ju inte här de ska leva” : – en kvalitativ studie omyrkesverksammas uppfattningar av eftervården för LSU-dömda ungdomar

    Kandidat-uppsats, Institutionen för socialt arbete, SA

    Författare :Emelie Samuelsson Blomberg; [2011]
    Nyckelord :sluten ungdomsvård; eftervård; Statens institutionsstyrelse; ungdomsbrottslighet;

    Sammanfattning : The purpose of this study is tounderstand the approach that the staff who works in the aftercare for juvenileoffenders have to the organizational structure in the organization they workin. SiS is the authority which is taking care of the juvenile offenders if theybeen sentence to closed youth institutional care, when they are done it is thesocial service were the adolescent live which is responsible for the aftercare. LÄS MER

  2. 22. Vad händer sen? En kvalitativ studie kring ett framtida eftervårdsuppdrag för LSU-dömda ungdomar.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialhögskolan

    Författare :Mattias Strand; Charlotte Sannestad; [2011]
    Nyckelord :disciplin; frivillighet; sluten ungdomsvård; eftervård; LSU; social konstruktivism; diskurs; makt; Statens institutions styrelse; socialtjänsten; samarbete; Social Sciences; Law and Political Science;

    Sammanfattning : What happens next? - A qualitative study about a future follow-up care for young offenders in Sweden Author: Charlotte Sannestad & Mattias Strand Title: What happens next? - A qualitative study about a future follow-up care for young offenders in Sweden [translated title] Supervisor: Anders Östnäs Assessor: Sune Sunesson The purpose of this study is to take a closer look at Swedish young adults sentenced to LSU (The law on enforcement of closed juvenile care) and their way back to the community. As of today in Sweden there is no written law or any specified follow-up care for young offenders when they leave an institution. LÄS MER

  3. 23. Från institution till samhälle : LSU-dömda ungdomars upplevelse av delaktighet i utslussning och eftervård

    M1-uppsats, Sektionen för Hälsa och Samhälle

    Författare :Diana Edvinsson; Evelina Jönsson; [2011]
    Nyckelord :closed institutional youth care; SiS; participation; young offenders; transition; aftercare.; institution; unga lagöverträdare; ungdomsvård; sluten ungdomsvård ungdomshem; särskild ungdomsvård ungdomshem; samhällsvård; LSU; delaktighet; planering; utslussning; eftervård; Statens institutionsstyrelse; Socialtjänsten.;

    Sammanfattning : The aim of our study is to gain increased knowledge and understanding of how young people who has been sentenced to closed institutional care experience their own possibility to participate and influence the transition and aftercare, and which, if any, importance they believe this has for their readjustment to society. The study is based on a qualitative method. LÄS MER

  4. 24. ”… utslussen från institution till samhälle, öppet samhälle där är det för mycket vakuum.” : En kvalitativ studie av samarbetet mellan Statens institutionsstyrelse och Socialtjänst

    Kandidat-uppsats, Institutionen för socialt arbete, SA

    Författare :Sofia Eldh; Ida Gill; [2010]
    Nyckelord :Collaboration; cooperation; interaction; The national board of institutional care; SiS; closed institutional youth care.; Samarbete; samverkan; sluten ungdomsvård; LSU; utslussning; eftervård; myndighetssamarbete; särskilda ungdomshem; ungdomskriminalitet; unga lagöverträdare.;

    Sammanfattning : The intention of this study was to examine the interaction between authorities. More specifically it had a purpose to look at the ongoing cooperation between social workers and staff of special homes of closed institutional youth care. LÄS MER

  5. 25. LSU-dömda pojkars skolerfarenhet. Kan skolan stötta elever i riskzon för kriminalitet?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Elin Kaufeldt; Petra Larsson; [2009-03-02]
    Nyckelord :ungdomskriminalitet; skola; brottsprevention; LSU; utanförskap; specialpedagogik;

    Sammanfattning : Syfte: Huvudsyftet med studien är att studera om elever i riskzonen anser att skolan kan stötta dem och därigenom förebygga kriminalitet. Vi har i undersökningen utgått ifrån följande tre frågeställningar: 1. Hur anser eleverna att deras skolgång har fungerat, både kunskapsmässigt och socialt? 2. LÄS MER