Sökning: "Louise Gustafsson"

Visar resultat 16 - 20 av 43 uppsatser innehållade orden Louise Gustafsson.

  1. 16. Vad motiverar medarbetare till att stanna eller lämna? : En kvalitativ studie om ett konsultföretags utmaningar att behålla medarbetare

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärd

    Författare :Louise Gustafsson; Amanda Hultin; [2018]
    Nyckelord :personalomsättning; konsultbranschen; motivation; kunskapssamhället;

    Sammanfattning : Inom konsultbranschen står många arbetsgivare inför utmaningen med att behålla sin personal. För att minska personalomsättningen bör arbetsgivaren se medarbetaren som den viktigaste resursen genom att investera i dem och tillgodose deras behov. LÄS MER

  2. 17. Hur skiljer man sig från normen? Att visuellt identifiera ett band inom indiegenren

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Louise Gustafsson; [2018]
    Nyckelord :musik; genre; indie; band; visuell; identitet; musikaliskt; uttryck; värdeord; normbrytande;

    Sammanfattning : Musikgenrer skiljer sig åt både visuellt och musikaliskt och det finns ett behov av att visa på tillhörighet och samtidigt differentiera sig. Inom indiegenren vill man differentiera sig från den normativa mainstreamgenren och gör detta genom att trycka på ord som exempelvis personligt och nostalgiskt. LÄS MER

  3. 18. Att motverka könsroller i förskolan : En studie om förskollärares upplevelser av att arbeta med jämställdhet

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Louise Lindberg; Johannes Gustafsson; [2018]
    Nyckelord :Gender; gender equality; gender pedagogy; gender roles; preschool; preschool teacher; Förskola; förskollärare; genus; genuspedagogik; jämställdhet; könsroll;

    Sammanfattning : Denna kvalitativa studie fokuserar sex förskollärares upplevelser av deras jämställdhetsarbete i förskolan. Studien tar sin utgångspunkt i genuspedagogik som huvudsakligen behandlar vuxnas förhållningssätt till könsstereotypa normer. LÄS MER

  4. 19. Ett starkt varumärke – ökad tolerans

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ronja Tengblad; Olivia Lardin; Louise Johansson; [2018]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Ett starkt varumärke – Ökad tolerans? – En kvalitativ studie om individanpassad marknadsföring från ICA och Nelly.com ur ett konsumentperspektiv. Seminariedatum: 2018-06-01 Kurs: FEKH29, Business Administration: Bachelor Degree Project in Marketing Undergraduate Level, 15 poäng. LÄS MER

  5. 20. Mass customisation i modebranschen : Hur mass customisation kan användas som ett konkurrenskraftigt koncept av modeföretag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Louise Burman; Malin Gustafsson; [2017]
    Nyckelord :mass customisation; customisation; competitiveness; digital technologies; customer satisfaction; mass customisation; kundanpassning; konkurrenskraftighet; digitala teknologier; kundnöjdhet;

    Sammanfattning : As a result of a growing demand of fast produced fashion and new trends, it seems as if the consumers' needs are changing continuously. Furthermore, the product development of clothes often take place on expected demand and desires, several months in advance and not on request. LÄS MER