Sökning: "MEDARBETARSAMTAL"
Visar resultat 31 - 35 av 130 uppsatser innehållade ordet MEDARBETARSAMTAL.
31. Ledarskapets betydelse för arbetsmiljön : En fråga om kommunikation
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Antalet sjukskrivna medarbetare inom våra svenska organisationer ökar årligen till följd av stressrelaterade sjukdomar. Den rådande problematiken orsakar höga kostnader för bådemedarbetaren, organisationen och samhället i stort. Att vända den oroväckande trenden är således av stor vikt för alla inblandade parter. LÄS MER
32. En kartläggning av medarbetarsamtal i två organisationer : En studie mellan två organisationers medarbetarsamtal
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att göra en kartläggning av två organisationers medarbetarsamtal. Förutsättningarna för de olika organisationerna skiljer sig på flera plan då de verkar i olika branscher, antalet anställda och geografisk placering i Sverige. LÄS MER
33. Organisationers introduktionsarbete
Magister-uppsats, Lunds universitet/SociologiSammanfattning : Att som organisation lyckas attrahera, behålla och utveckla medarbetare anses ge betydande konkurrensfördelar. Ett led i denna process handlar om att introducera nya medarbetare för att de ska få en bra start på sin karriär. LÄS MER
34. Medarbetarsamtalets påverkan på motivation
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärandeSammanfattning : Syftet med studien är att bidra med ny kunskap om medarbetarsamtal och hur det kan påverka medarbetarens motivation. Anledningen till att studera detta område är för att hjälpa en given organisation i dess utveckling av medarbetarsamtal. LÄS MER
35. Ett samtal om samtal : Chefers upplevelse av medarbetarsamtalet som förändringsverktyg
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avdelningen för psykologi, pedagogik och sociologiSammanfattning : Studien syftar till att undersöka medarbetarsamtal utifrån ett chefsperspektiv och studien intresserar sig för vilka effekter cheferna upplever att samtalet generar i verksamheten och hur de använder sig av samtalet i utveckling av verksamheten. Metoden är kvalitativ och utgörs av åtta stycken semistrukturerade intervjuer, där individer med personalansvar fick möjlighet att berätta sina upplevelser och erfarenheter av samtalet samt reflektera runt dess betydelse utifrån deras position i organisationen. LÄS MER