Sökning: "Marknadsföring via sociala medier"
Visar resultat 16 - 20 av 258 uppsatser innehållade orden Marknadsföring via sociala medier.
16. Exklusiva varumärkens strategier kring digitala kundrelationer : Hur svenska exklusiva varumärken skapar kundrelationer via sociala medier
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: Idag väljer allt fler företag inom mode- och inredningsindustrin att sälja sina produkter online. Företagens interaktioner och marknadsföring sker därför mestadels digitalt gentemot kunden. Denna nya era av digitalisering för företagen innebär en stor förändring vad gäller nya former av marknadsföring och kundkontakt. LÄS MER
17. Marknadsföringens utveckling på sociala medier : En studie baserat på både en kvalitativ samt en kvantitativ undersökning om utvecklingen marknadsföring har haft på sociala medier och vilken påverkan covid-19 pandemin haft
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : This study examines how digital marketing with a focus on social media has been affected in recent years and mainly after the covid-19 pandemic and how it in turn is also affected by e-commerce. Applied theories that are relevant to the purpose of the investigation have been used such as word of mouth, the advertising value model and inbound marketing. LÄS MER
18. Sociala medier i Polisens tjänst : En studie om sociala mediers påverkan på rekrytering inom Polisen
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Denna studie ämnar undersöka om Polismyndighetens och privata polisanställdas konton på sociala kanaler har en påverkan på intresset för polisyrket. Studien avser att, med sitt resultat och diskussion, redovisa tillvägagångssätt för att skapa ett ökat intresse för polisutbildningen och yrket. LÄS MER
19. Padelanläggningars marknadsföring och differentiering på en konkurrenkraftig marknad
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Titel: Padelanläggningars marknadsföring och differentiering på en konkurrenskraftig marknad Författare: Sofia Egertz och Sandra Hedvåg Handledare: Olga Rauhut Kompaniets Nyckelord: Marknadsföring, differentiering, padelanläggningar, kundrelation, konkurrens Syfte: Syftet med studien är att analysera hur padelanläggningar arbetar med marknadsföring och hur dem differentierar sig på en konkurrenskraftig marknad. Frågeställning: Hur arbetar padelanläggningar med marknadsföring och hur differentierar de sig på en konkurrenskraftig marknad? Metod: Studien har en kvalitativ forskningsmetod med en abduktiv forskningsansats. LÄS MER
20. Adoption av elfordon: ökar bundling av elbilar och laddningstjänster köpviljan hos potentiella svenska elbils användare?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Uppsatsens titel: Adoption av elfordon: ökar bundling av elbilar och laddningstjänster köpviljan hos potentiella svenska elbils användare? Seminariedatum: 2022-06-03 Ämne/Kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 HP Författare: Sebastian Palmgren, Jonathan Markl Handledare: Johan Gromark Fem nyckelord: Elbilar, Replikation, Bundling, Experiment, Köpintention Forskningsfråga: Adoption av elfordon: ökar bundling av elbilar och laddningstjänster köpviljan hos potentiella svenska elbils användare? Syfte: Denna studie är en typ II replikering som ämnar att förklara hur, och om, bundling påverkar köpintentionen för potentiella användare av elbilar. Teoretisk referensram: Det teoretiska ramverket i studien utgörs av teorier kring bundling, innovationsspridningsteorin och köpintentionen. LÄS MER