Sökning: "Media kreativitet"

Visar resultat 21 - 25 av 50 uppsatser innehållade orden Media kreativitet.

  1. 21. Är vi för upptagna av att vara upptagna? - en studie av mobiltelefonanvändandets effekter på hoppfullhet och kreativitet under en stund av väntan

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Charlotta Nilsson; [2015]
    Nyckelord :media multitasking; waiting; mobile phone usage; hope; creativity; väntan; multitasking av media; mobiltelefonanvändande; hoppfullhet; kreativitet; Social Sciences;

    Sammanfattning : I denna studie undersöktes huruvida en stund av väntan med eller utan mobiltelefon innan en kreativ uppgift påverkade den kreativa förmågan samt känslan av hoppfullhet. Studien utgick ifrån vardagens väntestunder, pauser som uppkommer dagligen där vi tvingas vänta på något (exempelvis på bussen, mötet, middagen, hissen) och så får en oplanerad sysslolös stund. LÄS MER

  2. 22. Ut och skissa! : skapande formstudier som väg till platskännedom

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Jonas Eriksson; [2014]
    Nyckelord :Platskännedom; skissa; fenomenologi; miljonprogram; Gottsunda; Valsätra; landskapsarkitektur;

    Sammanfattning : I arbetet visas hur man kan använda skapande arbete som väg till platskännedom och bas för ett koncept för en plats, med ett område i Gottsunda/Valsätra, Uppsala, som exempel. Jag utarbetade tio undersökningsmetoder med skapande arbete som gemensam nämnare och prövade dem på området. LÄS MER

  3. 23. Gerillakriget : En kvalitativ studie om taget utrymme

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Louise Christerson; Erik Samsson; [2014]
    Nyckelord :Marketing communication; guerrilla marketing; PR; social media; buzz; Marknadskommunikation; gerillamarknadsföring; PR; sociala medier; buzz;

    Sammanfattning : Forskningsfråga: Vad karaktäriserar framgångsrik gerillamarknadsföring?  Syfte: Syftet med denna uppsats är att tydliggöra de väsentliga inslagen i gerillamarknadsföring för att öka förståelsen för denna marknadsföringsmetod. Vi gör detta genom att analysera och klarlägga kärnan i gerillamarknadsföring, metodens olika inslag samt dess styrkor och svagheter. LÄS MER

  4. 24. Elektronisk media och dess inverkan på kreativitet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Magnus Larsson; [2014]
    Nyckelord :divergent thinking; electronic media; Creativity; MTUAS; CBI; divergent tänkande; elektronisk media; Kreativitet; Social Sciences;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to examine how students' creativity is affected by the use of Instant Messenger and electronic media. The hypotheses were that students who use Instant Messenger will underperform on creativity tests, and that there is a negative relationship between high media usage and performance on creativity tests. LÄS MER

  5. 25. På väg till den tredje grisen : Studie av en transmedial konstpromenad för barn

    Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Anna Wilhelmsson; [2014]
    Nyckelord :media; aesthetics; narratology; children; books; transmediality; phenomenology; art; artwalk; illustration; sculpture; literature; Medier; estetik; berättande; narratologi; konstpromenad; konst; litteratur; barn; skulptur; bilderbok; illustration; skulptur; fenomenologi; transmedialitet; kreativitet; rörelse;

    Sammanfattning : Art in the city can be invisible until we talk about it. Letting children see public art in the context of play and narrative is a way to enhance creative thinking and knowledge as well as making the art visible. LÄS MER