Sökning: "Mediation"

Visar resultat 6 - 10 av 675 uppsatser innehållade ordet Mediation.

  1. 6. Förskollärares stöttning i den proximala utvecklingszonen för särskilt begåvade barn i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet

    Författare :Marie Karlsson; Stina Strömner; [2024]
    Nyckelord :Differentiation; gifted children; preschool; sociocultural theory; support; Differentiering; förskola; sociokulturell teori; stöd; särskilt begåvade barn;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att belysa förskollärares syn på stöd till särskilt begåvade barn i förskolan. Särskild begåvning är ett område där det råder kunskapsbrist och är något som behöver synliggöras i samhället. LÄS MER

  2. 7. ”Vi måste språka med barnen” : En kvalitativ studie om förskollärares beskrivningar kring hur de stöttar språkutvecklingen hos flerspråkiga barn genom högläsning i förskolan.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Elin Green; Nada Alameli; [2024]
    Nyckelord :preschool; multilingualism; reading aloud; language development; preeschool teacher; socio-cultural perspective; scaffolding; mediation; translanguaging; förskola; flerspråkighet; högläsning; språkutveckling; förskollärare; sociokulturellt perspektiv; scaffolding; mediering; transspråkande;

    Sammanfattning : This study aims to deepen the understanding of and contribute knowledge about how preschool teachers work to promote the language development of multilingual children through reading aloud. The following questions are:  What tools do preschool teachers describe that they use when reading aloud to support the language development of multilingual children? How do preschool teachers describe the work in the inclusion of multilingual children in reading aloud in preschool? In this study, a qualitative method has been used to get closer to the preschool teachers' perspectives and thoughts through semi-structured interviews. LÄS MER

  3. 8. Medling vid brott : Sveriges införlivande av reparativ rättvisa med fokus på unga lagöverträdare

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Frida Bernhardsson; [2024]
    Nyckelord :Mediation; restorative justice; putantive justice; youth criminals; Medling; reparativ rättvisa; retributiv rättvisa; medlingslagen; unga lagöverträdare; processrätt; straffrätt;

    Sammanfattning : Den traditionella retributiva rättvisan hävdar att rättvisa uppnås när den gärningsperson som har brutit mot lagen bestraffas. Denna process äger vanligtvis rum genom en rättegång där staten först bedömer om gärningspersonen är skyldig till brott och därefter utdömer en straffpåföljd som anses proportionerlig till brottets allvarlighetsgrad. LÄS MER

  4. 9. From Domestic to Extraterritorial Repression : A quantitative study of how authoritarian regime type affects the incidence of transnational repression

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för freds- och konfliktforskning

    Författare :Linnéa Ström; [2024]
    Nyckelord :Transnational repression; regime type; authoritarianism;

    Sammanfattning : Authoritarian states have an extended reach on their populations residing outside of the country borders due to globalization and digitalization. This is part of the explanation of the increase of transnational repression globally. LÄS MER

  5. 10. Linking for Peace. An affordance perspective of LinkedIn as an instrument for peace professionals to advance constructive conflict resolution and transformative efforts

    Master-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Jasmine Traore; [2023-11-22]
    Nyckelord :Affordances; Human Computer Interaction HCI ; Peace and Conflict Research;

    Sammanfattning : Has LinkedIn become the platform for a global community of practice for peace professionals? Does it have the potential to be? An inductive approach to Reflexive Thematic Analysis (RTA) following Braun and Clarke’s six-phase methodology was used as an analytic instrument on empirical data from 13 semi-structured interviews with professionals in peace mediation, using the theoretical lens of affordances. The participants in the study were found to use LinkedIn to create and sustain meaningful connections globally and across sectors, learn from empirical knowledge, stories and insights from others and explore economic opportunities. LÄS MER