Sökning: "Movies in Upper Secondary School"

Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden Movies in Upper Secondary School.

  1. 1. The Class of Us: A Study Across Several Schools in Sweden Comparing the EFL Comprehension of Playing the Video Game The Last of Us Versus Viewing the Television Adaptation

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Engelska

    Författare :Robert Bång; Simon Torffvit; Anton Grandi; [2023]
    Nyckelord :Comparative; Comparative Study; Quantitative; English; EFL; English as a Foreign Language; SLA; Second Language Acquisition; Comprehension; Test; Video Games; Video Game; CALL; Computer assisted language learning; The Last of Us; TLoU; The Last of Us: Remastered; Naughty Dog; PlayStation; HBO; Home Box Office; Game; Games; Computer Games; Skolverket; Upper Secondary School; Gymnasiet; Gymnasieskolan; Sweden; Control Group; Immersion; Multimodality; Interactivity; Interactive; Television; Television series; Media; Audiovisual media; Audiovisual; Large-scale; Gender; Program; Video Game Literacy; Game Literacy; Narrative; Educational; Serious Games; Mature; Problem of Content; Attitudinal; Survey; Likert-scale; Likert; Interventionist; Narratology; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : Contemporary English as a foreign language (EFL) classrooms in upper secondary schools in Sweden make frequent use of receptive media such as movies and television to facilitate language learning. The more interactive medium of video games is seldom used for the same purpose, despite previous research indicating that the added layer of interactivity can bring benefits such as improvements to vocabulary, written production and reading comprehension. LÄS MER

  2. 2. Det vita bandet – en teoretisk mall för främjandet av historisk empati

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI)

    Författare :Lukas Olofsson; [2022]
    Nyckelord :historisk empati; fiktiv spelfilm; historiedidaktik; gymnasiet; historieundervisning. historical empathy; motion picture; history didactics; history education; upper secondary school.;

    Sammanfattning : Motion pictures have been used in the history classroom for a long time. Despite that fact, there are not a lot written about how this can be done. This essay, therefore, explores the possibility of a theoretical frame with the aim for a motion picture to promote the development of historical empathy among students. LÄS MER

  3. 3. Filmens effekt i teknikundervisning : En studie i hur en film påverkar elevers beskrivningar av elektronikkomponenter

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Charlotte Shiltagh; [2022]
    Nyckelord :Technology teaching; description; movies; understanding; elementary school; Teknikundervisning; beskrivning; film; förståelse; högstadiet;

    Sammanfattning : Digitala verktyg dominerar livets alla aspekter nuförtiden. Detta inkluderar naturligtvis utbildningssektorn på alla nivåer. I grundskolans teknikundervisning på högstadiet är det vanligt att se filmer som relaterade till ämnesinnehåll. LÄS MER

  4. 4. Transfereringsmöjligheter mellan skönlitteratur och spelfilm : en undersökning om läromedels och lärares attityder gällande spelfilmens plats i svenskundervisningen på gymnasiet

    Master-uppsats, Lunds universitet/Utbildningsvetenskap; Lunds universitet/Svenska

    Författare :Norah Jonsson; Elisabet Wikander; [2021]
    Nyckelord :Transfer of Knowledge; Transfer; Movies in Upper Secondary School; LGY11; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie har varit att undersöka styrdokumentens hierarkisering av skönlitteratur som gör att spelfilm ofta hamnar i skymundan i svenskundervisningen. Audiovisuell underhållning så som film är vanligt i gymnasieelevers vardag och bör därför inkluderas mer i kunskapskrav än vad som görs idag. LÄS MER

  5. 5. The Potential of the Moving Image in the EFL Classroom : A Study of how Teachers in Sweden Teach through Fictional Movies and TV Series

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/HLK, Ämnesforskning

    Författare :Rebecka Åhl; [2020]
    Nyckelord :movies; TV series; EFL education; language education; moving image;

    Sammanfattning : This study aims to investigate how English teachers in Sweden use fictional movies and TV series in their classrooms, in order to discover the potential they can have for students’ language proficiency, literacy, and cultural knowledge. The data is collected through a questionnaire distributed to 65 teachers in lower- and upper-secondary school, and secondary adult education. LÄS MER