Sökning: "Niche Marketing"

Visar resultat 11 - 15 av 86 uppsatser innehållade orden Niche Marketing.

  1. 11. Vinturism i Skåne : En studie om varför vingårdar i Sverige kommit bli en attraktion och hur de valt att marknadsföra sig som en besöksverksamhet

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för geografi

    Författare :Anna Antal; [2021]
    Nyckelord :Wine tourism; marketing strategies; marketing; wine attraction; winery attributes; wineries;

    Sammanfattning : This study examines how wineries in Skåne market themselves as a visitor business. What their work on marketing strategies looks like and what attractiveness wineries have. It is a qualitative study based on semi-structured interviews with winery owners and winemakers from four different wineries in Skåne. LÄS MER

  2. 12. Marknadsföra känslan : En undersökning om visuell attraktion vid marknadsföring för unga

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Marco Ivicic; Carl Daag; [2020]
    Nyckelord :Marketing; Distribution; Recruitment film; Ventilation; Context; Emotion; Marknadsföring; Distribution; Rekryteringsfilm; Ventilation; Kontext; Känsla;

    Sammanfattning : Marknadsföringens grund är spridning av information. Upplysning sker genom distribution till riktad intressegrupp som konsumerar marknadsföringens budskap. Marknadsföringen slår igenom om åskådaren köper budskapets känsla. Upplevelse av känslan utgår ifrån innehållets kontext som tilltalar individen emotionellt. LÄS MER

  3. 13. The effect of Influencer Marketing in a highly involved product : An experiment conducted in the golf industry

    Master-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Julia Halin; [2020]
    Nyckelord :Influencer marketing; source credibility; high involvement; purchase intention; sports industry.;

    Sammanfattning : Purpose – The purpose of this research is to create an understanding of how influencer marketing could be used to increase the purchase intention in an area of a high involvement product in a niche market. Since this study is collected together with a Swedish golf company, the golf industry was evaluated. LÄS MER

  4. 14. Resources influencing the growth of a firm at different stages: A qualitative study of Vietnamese SMEs in the IT Sector

    Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Maiful Begum; Dang Hong Thai; [2020]
    Nyckelord :SME; IT sector; Growth; Growth Stages; Resources;

    Sammanfattning : This research aims to identify the key resources influencing the growth of IT-based SMEs in Vietnam in 5 different growth stages which were developed by Churchill and Lewis (1983); and we also demonstrated the process how such key resources are created, acquired, accumulated and exploited for the growth accordingly. We interviewed 4 founding members of 4 companies to collect the primary data and used some internet sources for secondary data. LÄS MER

  5. 15. Hållbarhetsfrågor på sociala medier - rätt och fel enligt generation z : En studie om yngre generationens följarengagemang i samband med influencers inkludering av hållbarhetsfrågor

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Angelica D'Amico; Anna Svensson Stenlund; [2020]
    Nyckelord :Generation Z; Social media; Influencer; Environment; Sustainability; Social media engagement; Personal branding; Generation z; Sociala medier; Influencer; Miljö; Hållbarhet; Följarengagemang; Personliga varumärken;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to increase the understanding of influencer marketing with a focus on Generation Z. The study aims to reveal which properties of environmental and sustainability related content are important to maintain the social media engagement of Generation Z, as influencers start to include this on their social media platforms. LÄS MER