Sökning: "Niche Marketing"
Visar resultat 11 - 15 av 86 uppsatser innehållade orden Niche Marketing.
11. Vinturism i Skåne : En studie om varför vingårdar i Sverige kommit bli en attraktion och hur de valt att marknadsföra sig som en besöksverksamhet
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för geografiSammanfattning : This study examines how wineries in Skåne market themselves as a visitor business. What their work on marketing strategies looks like and what attractiveness wineries have. It is a qualitative study based on semi-structured interviews with winery owners and winemakers from four different wineries in Skåne. LÄS MER
12. Marknadsföra känslan : En undersökning om visuell attraktion vid marknadsföring för unga
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetikSammanfattning : Marknadsföringens grund är spridning av information. Upplysning sker genom distribution till riktad intressegrupp som konsumerar marknadsföringens budskap. Marknadsföringen slår igenom om åskådaren köper budskapets känsla. Upplevelse av känslan utgår ifrån innehållets kontext som tilltalar individen emotionellt. LÄS MER
13. The effect of Influencer Marketing in a highly involved product : An experiment conducted in the golf industry
Master-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : Purpose – The purpose of this research is to create an understanding of how influencer marketing could be used to increase the purchase intention in an area of a high involvement product in a niche market. Since this study is collected together with a Swedish golf company, the golf industry was evaluated. LÄS MER
14. Resources influencing the growth of a firm at different stages: A qualitative study of Vietnamese SMEs in the IT Sector
Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskapSammanfattning : This research aims to identify the key resources influencing the growth of IT-based SMEs in Vietnam in 5 different growth stages which were developed by Churchill and Lewis (1983); and we also demonstrated the process how such key resources are created, acquired, accumulated and exploited for the growth accordingly. We interviewed 4 founding members of 4 companies to collect the primary data and used some internet sources for secondary data. LÄS MER
15. Hållbarhetsfrågor på sociala medier - rätt och fel enligt generation z : En studie om yngre generationens följarengagemang i samband med influencers inkludering av hållbarhetsfrågor
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to increase the understanding of influencer marketing with a focus on Generation Z. The study aims to reveal which properties of environmental and sustainability related content are important to maintain the social media engagement of Generation Z, as influencers start to include this on their social media platforms. LÄS MER