Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 86 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Mikroinfluencers och produktengagemang- En kvantitativ undersökning av trovärdighetens påverkan på köpprocessen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ruth Landström; Oscar Syrén; Olle Wallinder; [2024]
    Nyckelord :Influencer marketing; mikroinfluencers; engagemangsnivå; trovärdighet; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Mikroinfluencers och produktengagemang: En kvantitativ undersökning av trovärdighetens påverkan på köpprocessen Seminariedatum: 2024-01-10 Ämne/Kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Ruth Landström, Oscar Syrén, Olle Wallinder Handledare: Veronika Tarnovskaya Nyckelord: Influencer marketing, mikroinfluencers, engagemangsnivå, trovärdighet Syfte: Syftet med denna studie är att, genom kvantitativ forskningsmetod, öka förståelsen för vikten av en influencers uppfattade trovärdighet beroende på influencerns storlek och den kommunicerade produktens karaktär. Frågeställning: Är den trovärdighet som mikroinfluencers besitter viktigare för hög- än lågengagemangsprodukter i samtliga steg av köpprocessen? Teoretiskt ramverk: Det teoretiska ramverket är utformat för att analysera och diskutera, men även acceptera eller förkasta de fem hypoteserna. LÄS MER

  2. 2. What is the influence of Social Media advertisements on Millennials and Generation Z consumers' behaviors towards dating Apps? A study of Muzz

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Marwan Al Rabea; Rami Faour; Solan Shekany; [2023]
    Nyckelord :TikTok; Instagram; Social Media; Social Media adverts; Advertising Effectiveness; Consumer Behavior Theory; Uses and Gratification Theory; Millennials; Generation Z; Dating apps; Niche Dating Apps; Muzz; Muzmatch Previous name of Muzz .;

    Sammanfattning : Abstract Background: Social media is becoming more prominent each day. Platforms such as TikTok and Instagram are amongst the top six social media platforms used by Generation Z and Millennials (Dixon, 2023; Ceci, 2023). LÄS MER

  3. 3. Birds of a Feather Flock Together: Does Similarity Between Sponsor and Sponsee Predict a Successful Sponsorship? : A Study Based on External Congruence and Women’s Sports

    Magister-uppsats,

    Författare :Antonio Crnoja; Jesper Grandell; [2023]
    Nyckelord :congruence; sponsorship; sponsor; similarity; consumer behavior; women’s sports; ice hockey; ESCS; niche sports; external congruence; brand equity; brand awareness; brand image; perceived brand quality;

    Sammanfattning : Sponsorship is an essential part of marketing communications within sports (Biscaia et al., 2014). Congruence, or the degree to which a sponsor and an event mesh, is one of the main factors influencing sponsorship memory accuracy (Evans, 2019). LÄS MER

  4. 4. Relationsmarknadsföringens betydelse för digitala nischbanker

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Thea Carlbom; Pontus Magnusson; [2022]
    Nyckelord :Digital niche bank; relationship marketing; trust; loyalty; digital media; Digital nischbank; relationsmarknadsföring; förtroende; lojalitet; digitala medier;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur digitala nischbanker i Sverige använder relationsmarknadsföring.  Metod: Studien är genomförd med hjälp av en kvalitativ multipel fallstudie med en deduktiv ansats. Empirin är insamlad genom semistrukturerade intervjuer utförda via Zoom hos fyra svenska digitala nischbanker. LÄS MER

  5. 5. The transition towards sustainable food systems : A study on the development of aquaponics andits market penetration in Sweden

    Master-uppsats, SLU/Department of Molecular Sciences

    Författare :Aleksej Tarasenka; [2022]
    Nyckelord :sustainability transition; transformation; niche-regime; MLP; protective space; niche-regime interaction; hydroponics; RAS;

    Sammanfattning : A food system includes many processes and actors that interact at different levels to maintain human` access to food. As the need for the food increases due to population growth, the activities associated with obtaining the food led to pressure on the environment. LÄS MER