Sökning: "Pr bloggare"

Visar resultat 6 - 8 av 8 uppsatser innehållade orden Pr bloggare.

  1. 6. Blogger Communications - Att skapa produktpublicitet via bloggar

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Vincent Myers; Robin Falkowski Marciniak; Björn Persson; Marcus Ottosson; [2011]
    Nyckelord :Blogg; Public Relations; Kommunikationsprocessen; Media Relationer; Fyra modeller av PR; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Examensarbetets titel: Blogger Communications, Att skapa Produktpublicitet via Bloggar Seminariedatum: 2011-05-31 Ämne/kurs: FEKK01, Examensarbete kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Robin Falkowski, Vincent Myers, Marcus Ottosson, Björn Persson Handledare: Professor Magnus Lagnevik Fem nyckelord: Blogg, Public Relations, Kommunikationsprocessen, Media Relationer, Fyra modeller av PR Syfte: Att öka förståelsen för hur företag kommunicerar med bloggare i syfte att skapa produktpublicitet , samt bloggarens benägenhet att samarbeta. Metod: Uppsatsen utgår från en induktiv ansats med kvalitativ undersökningsdesign. LÄS MER

  2. 7. Bloggares inflytande på varumärkens image

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Rebecca Forselius; Yasmine Gianella Muñoz; Lidia Vukcevic; [2011]
    Nyckelord :Bloggers; PR agency; Customers; Target group; Relationships; Reciprocity; Marketing; Brand; Brand Image; Credibility; Influence; bloggare; PR-byrå; kunder; målgrupp; relationer; ömsesidighet; marknadsföring; varumärken; varumärkesimage; trovärdighet; inflytande;

    Sammanfattning : The purpose of our study is to examine the bloggers‟ influence on the brand‟s image to see whether and if so in what way the blogging trend affects the brands. We also want to analyze how companies use bloggers in their marketing. This is a subject that has attracted our interest and that experience has not been touched in a higher extent. LÄS MER

  3. 8. Bloggar som opinionsbildare - eller bloggande spindoctors : en studie av Sveriges mest betydelsfulla bloggare

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Daniel Levin; [2006]
    Nyckelord :bloggar; opinionsbildning; public relations; politisk kommunikation; Press and communication sciences; Journalistik; media; kommunikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Bloggar kan avgöra valet 2006, kunde man läsa på DN:s kultursidor. Bloggar har fått sitt definitiva genombrott i Sverige och förespråkarna talar om en demokratisering av medierna. LÄS MER