Sökning: "Practising music"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden Practising music.

  1. 1. Learning by ear, and its place in classical music

    Master-uppsats, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Charlotte Rebecca Naden; [2023]
    Nyckelord :Learning by ear; bassoon; self-efficacy; performance nerves; deliberate play; Performing Arts;

    Sammanfattning : This project, presented as a lecture recital is about my experimentation and discoveries of the benefits of learning classical music by ear and performing by memory. The focus of this topic is to learn a variety of audition orchestra excerpts and solo pieces common in the bassoon repertoire by ear, and reflect on whether my music performance anxiety is reduced by performing from memory and from the preparation of learning and practising by ear. LÄS MER

  2. 2. Alternativa övningsmetoder för musiker: En studie i övning utan huvudinstrument för enskilda musiker och små ensembler

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Hannah Lindmossen; [2021]
    Nyckelord :Alternativa; Mentalisering; Metoder; Musik; Musiker; Musikpedagogik; Utbildningsvetenskap; Samspel; Öva; Övning; Alternative; Educational science; Imagery; Methods; Music; Music education; Musical interaction; Musicians; Practice; Practise; Practising; Performing Arts; Social Sciences;

    Sammanfattning : Alternative Methods of Practising Music – A study of practising without one’s main instrument for single musicians and small ensembles – Part 1 presents different ways in which musical skills can be practised through imagery and other alternative methods of practising that do not involve the use of the musicians’ main instruments. It also shows how these methods may be combined. LÄS MER

  3. 3. Alternativa övningsmetoder för musiker: En studie i övning utan huvudinstrument för enskilda musiker och små ensembler - del 2

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Veronika Zadera; [2021]
    Nyckelord :Alternativa; Mentalisering; Metoder; Musik; Musiker; Musikpedagogik; Samspel; Utbildningsvetenskap; Zon 1; Zon 2; Öva; Övning; Alternative; Educational Science; Imagery; Methods; Music; Music education; Musical interaction; Musicians; Practise; Practice; Practising; Zone 1; Zone 2; Performing Arts; Social Sciences;

    Sammanfattning : Alternativa övningsmetoder för musiker – del 2 utforskar hur mentalisering och mimning fungerar i musikalisk övning, enskilt och som duo, i arbetet mot en konsertfärdig produkt. Här redogörs även för hur medvetandezonerna zon 1 och zon 2, som upptäcktes i Alternativa övningsmetoder för musiker – del 1, kan fungera i musikalisk övning genom mentalisering. LÄS MER

  4. 4. Out of the practise room - Planning patterns for professional musicians-to-be

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Högskolan för scen och musik

    Författare :Gloria Foresti; [2020-01-28]
    Nyckelord :Practising music; time management; patterns; physical activity; rest; loading period; consolidation; performance; reactivation period; self-awareness;

    Sammanfattning : The present work is about how it is possible to organise the practising activity from the perspective of a viola player. It may be a tool for understanding how to balance different loads of practise and rest for young musicians who aim to a professional career. LÄS MER

  5. 5. Prima la musica e prima le parole : först musiken och först orden

    Magister-uppsats, Stockholms konstnärliga högskola/Operahögskolan

    Författare :Julia Andersson; [2020]
    Nyckelord :text; music; opera; Händel; role study; role preparation; learning; acting; text; musik; opera; Händel; instudering; rollgestaltning;

    Sammanfattning : This study examines questions about the opera singer’s learning techniques. What happens when I, as a singer, only focus on the text or only on the music in the early stages of learning new material? Through interviews with other stage performers and my own experience, I developed two extreme methods of learning, one text-based and one music-based. LÄS MER