Sökning: "Sender credibility"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden Sender credibility.

  1. 1. Källor och avsändares trovärdighet på Instagram : En kvalitativ studie som undersöker de unga vuxnas uppfattning om källor och avsändares trovärdighet på Instagram

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Elin Landén Landén; Anna Olsson; [2023]
    Nyckelord :Young adults; Instagram; source criticism; credibility; news; information; disinformation.; Unga vuxna; Instagram; källkritik; trovärdighet; nyheter; information; desinformation.;

    Sammanfattning : Denna undersökning har studerat hur förekomsten av nyheter, information och desinformation på Instagram påverkar unga vuxnas uppfattning om källor och avsändares trovärdighet. Syftet var att ta reda på vilken typ av källor och avsändare på Instagram unga vuxna väljer att tro på och varför. LÄS MER

  2. 2. It’s not easy being green : En kvalitativ studie om Na-Kd Circles CSR-Kommunikation

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Matilda Blanc; Amina Carlsson; [2022]
    Nyckelord :NA-KD; CSR; CSR-communication; Fast fashion; Trademark;

    Sammanfattning : Corporate Social Responsibility or CSR has, in step with societal development and awareness, driven companies to take several aspects into account. Issues relating to climate, sustainability, social and financial issues are some of the meanings of social responsibility and to which companies are taking into account. LÄS MER

  3. 3. Det finns en stor korruption bland nyhetsmedier : En studie om nyhetsmediernas påverkan på Folkhälsomyndighetens trovärdighet under covid-19

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Silvana Gutierrez; Emma Måhlgren Radibratovic; [2022]
    Nyckelord :Source credibility; media credibility; digital media; traditional media; public health authority; credibility; covid-19; news media; source credibility; digitala medier; media credibility; traditionella medier; folkhälsomyndigheten; trovärdighet; covid-19; nyhetsmedier;

    Sammanfattning : Covid-19 pandemin har påverkat många länder runt om i världen. Folkhälsomyndigheten i Sverige införde restriktioner och rekommendationer för att skydda samhällets befolkning från att smittas av viruset. I samband med pandemin har det uppkommit ett överflöd av nyheter gällande covid-19 inom både traditionella och digitala medier. LÄS MER

  4. 4. Dags att #kavlauppärmen!

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Robin Holmberg; Emma Gyllenhammar; [2022]
    Nyckelord :samhällskampanj; riskkommunikation; digital kommunikation; strategisk kommunikation; retorik; social media strategy; covid-19; Region Skåne; Facebook; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att få kunskap vad gäller hur myndigheter kan bedriva övertygande samhällskampanjer genom att nyttja digitala kommunikationsplattformar. Studien är genomförd med en kvalitativ metod, tillsammans med ett abduktivt tillvägagångssätt från ett digitalt kommunikationsperspektiv. LÄS MER

  5. 5. Myndigheter, bloggar och trovärdighet : En studie om bloggarna Rymdbloggen och Väderleken

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Karin Emilsson; [2019]
    Nyckelord :Myndigheter; bloggar; trovärdighet; sociala medier;

    Sammanfattning : The aim of this bachelor thesis is to examine how the concept of credibility express itself in the two blogs Rymdbloggen and Väderleken. Rymdbloggen and Väderleken are written by two Swedish government agencies; Rymdstyrelsen and SMHI. The theoretical framework are theories about credibility. LÄS MER