Sökning: "Servicelandskap"

Visar resultat 21 - 25 av 85 uppsatser innehållade ordet Servicelandskap.

  1. 21. Strävan efter den virtuella känseln : En kvalitativ fallstudie på svenska e-handelsföretag i modebranchen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Louise Borg; My Täpp; [2018]
    Nyckelord :Modebranschen; e-handel; virtuella servicelandskap; känselstimuli; interaktion; showrooming; visuella element.;

    Sammanfattning : Titel: Strävan efter den virtuella känselnFörfattare: Louise Borg, My Täpp Handledare: MaxMikael Wilde Björling Examinator: Christine Tidåsen Kurs: Kandidatuppsats, 15hp. Företegsekonomi III - Marknadsföring. Programmet Inredning och Butikskommunikation, Linnéuniversitetet, VT18. LÄS MER

  2. 22. Hotellrum och dess betydelse för varumärket

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Sara Rocafort; Granit Tahiri; [2018]
    Nyckelord :Sensory marketing; Brand; Image; Identity; Service landscape; Hotel; Hotel room; Sinnesmarknadsföring; Varumärke; Image; Identitet; Servicelandskap; Hotell; Hotellrum;

    Sammanfattning : Abstract Purpose and research question The purpose of the study is to clarify the role and significance of mind marketing in hotel rooms to strengthen the hotel brand. What does sense marketing mean today in hotel rooms? In what way can sense of mind in hotel rooms influence the brand identity? Method The essay is written in a qualitative research method with abductive elements. LÄS MER

  3. 23. Sinnen bär frukt : En studie om onlinehandel inom livsmedelsbranschen ur ett sensoriskt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Oskar Eriksson; Lucas Lindberg; [2017]
    Nyckelord :Sinnesmarknadsföring; sinnen; livsmedel; livsmedelshandel; onlinehandel; omnikanaler; servicelandskap;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 24. Sinnesmarknadsföring : En studie om hur IKEA tillämpar sinnesstimuli i sin framställning

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Maria Toma; Isabelle Möller; [2017]
    Nyckelord :Sensory Marketing; servicescape; senses; sight; scents; touch; sound; taste; sensory strategies; multi-sensory brand experience; Sinnesmarknadsföring; servicelandskap; sinnen; syn; lukt; känsel; ljud; smak; sinnesstrategier; multisensorisk varumärkesupplevelse;

    Sammanfattning : Syfte Studien syftar till att undersöka hur IKEA praktiskt använder sinnesstimuli för att påverka konsumenternas köpbeteenden och redogöra vilka utmaningar företag kan stå inför vid applicering av sinnesmarknadsföring. Metod Uppsatsen har en kvalitativ forskningsstrategi och ett induktivt angreppssätt. LÄS MER

  5. 25. Får det lova att vara ett leende? En studie om äkthetens betydelse vid tillämpning av sinnesmarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Emma Röricksson; Victoria Sundström; [2017]
    Nyckelord :Sinnesmarknadsföring; servicelandskap; äkthet; hotellbranschen; sinnen; konsumentbeteende; servicekvalitet; Social Sciences;

    Sammanfattning : Undersökningens syfte är att studera äkthetens betydelse samt konsumentbeteendet vid tillämpning av sinnesmarknadsföring inom hotellbranschen. Utifrån studiens syfte diskuteras tre forskningsfrågor: Hur upplever gäster sinnesmarknadsföring? Vilken påverkan har sinnesmarknadsföring på konsumentbeteendet? Hur viktigt är det för gäster att servicelandskapet uppfattas som äkta? Vår empiri består av tio semistrukturerade intervjuer som diskuteras i relation till tidigare forskning. LÄS MER