Sökning: "Sofie Gustafsson"

Visar resultat 6 - 10 av 46 uppsatser innehållade orden Sofie Gustafsson.

  1. 6. Elevers inställning till matematik : En systematisk litteraturstudie om elevers inställning till matematik samt faktorer som kan påverka

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)

    Författare :Sofie Hilding; Emilia Gustafsson; [2022]
    Nyckelord :Positiv inställning; negativ inställning; matematikängsla; lärare; föräldrar; kön; matematikundervisning; matematisk förmåga;

    Sammanfattning : Den här systematiska litteraturstudien behandlar elevers inställning till matematik i åldrarna fem till tolv år. Syftet med litteraturstudien är att beskriva elevers inställning till matematik samt identifiera faktorer som kan påverka inställningen. Matematik ses ofta som ett abstrakt och svårt ämne. LÄS MER

  2. 7. Differentierad undervisning - En påverkansfaktor på elevers motivation i matematik? : En studie utifrån lärares uppfattningar

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Sofie Andersson; Frida Gustafsson; [2022]
    Nyckelord :Differentierad undervisning; matematik; motivation;

    Sammanfattning : I dagens klassrum finns det en bred mångfald av elever. Därav är det av stor vikt att samtliga elever blir inkluderande i undervisningssammanhanget för att kunna utveckla sina förmågor. LÄS MER

  3. 8. Bland horor och troll? : e-girls och den moderna subkulturens levnadsvillkor

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Malin Brugge Arelund; Sofie Gustavsson; [2022]
    Nyckelord :E-girls; subkulturer; medialisering; estetik; uppmärksamhet; självsexualisering; Social Sciences;

    Sammanfattning : Bland horor och troll? E-girls och den moderna subkulturens levnadsvillkor av Malin Brugge Arelund och Sofie Gustafsson är ett arbete författat inom ämnet Medie- och kommunikationsvetenskap vid Institutionen för kommunikation och medier vid Lunds universitet. Termen subkultur har länge varit starkt förknippad med motstånd, normbrytande stilar och gemenskap. LÄS MER

  4. 9. Ungas identitet på sociala medier : en kvalitativ studie om ungas identitetsskapande på sociala medier

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Sofie Gustavsson; Johan Holmedahl; [2021]
    Nyckelord :Identitet; identitetsskapande; sociala medier; narrativ identitet; främre och bakre regioner; Social Sciences;

    Sammanfattning : Ungas identitet på sociala medier av Sofie Gustafsson och Johan Holmedahl är ett arbete som författats inom ämnet medie- och kommunikationsvetenskap vid Institutionen för kommunikation och medier vid Lunds universitet. I och med teknologins utveckling och framkomsten av sociala medieplattformar som Facebook, Instagram och Twitter så har möjligheterna för hur man uttrycker sig och presenterar sig för andra ändrats. LÄS MER

  5. 10. Det interorganisatoriska lärandet i coopetition mellan banker och fintechbolag : Hur lärandet går till i en relation som genomsyras av både samarbete och konkurrens.

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Annie Dämbäck; Sofie Gustafsson; [2020]
    Nyckelord :Interorganizational learning; Coopetition; Absorptivelearning capacity; Fintech companies; Banks; Power; Interorganizational dependence; Digitization; Finance; Interorganisatoriskt lärande; Coopetition; Absorberande inlärningskapacitet; Fintechbolag; Bank; Makt; Beroende; Digitalisering; Finansmarknaden;

    Sammanfattning : Introduktion Digitaliseringen har lett till att flera nya aktörer trätt in på finansmarknaden och kundbehov har ändrats. Bankerna har därför behövt genomgå förändringar för att klara sig på marknaden. Detta har de gjort genom att bland annat ha ingått samarbeten med fintechbolag. LÄS MER