Sökning: "Stakeholders Management"

Visar resultat 1 - 5 av 1784 uppsatser innehållade orden Stakeholders Management.

  1. 1. Buildings in the Digital Era : An Explorative Study of Digital Twins in the Built Environment

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Siw Kristine Kästel; Joanna Wallén; [2024]
    Nyckelord :Digital Twin DT ; Arcitecture; Engineering and Construction AEC industry; Digitization; Building Information Modeling BIM ; Facility Management FM ; Operation Management O M ; Digital Tvilling; Fastighetsbranschen; Fastighetsförvaltning; Byggnadsinformationsmodeller BIM ;

    Sammanfattning : In recent years, digital twins (DT) have gained traction in enhancing operation and maintenance procedures across various industrial sectors, such as manufacturing, energy, and aerospace. Yet their utilization remains more limited in the built environment. LÄS MER

  2. 2. En stiftelses dilemma

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Axel Bengtsson; Filip Höök; [2024]
    Nyckelord :Korsdrag; intressenter; förväntningar; strategi; stiftelse; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: En Stiftelses Dilemma: En kvalitativ studie om en stiftelses balansgång mellan förväntningar och verksamhet under Covid-19 pandemin Seminariedatum: 11 januari 2024 Kurs: FEKH49 - Examensarbete i organisation på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Axel Bengtsson och Filip Höök Handledare: Stefan Sveningsson Fem nyckelord: Korsdrag, intressenter, förväntningar, strategi, stiftelse Forskningsfråga: Hur vidhåller man som organisation strategisk konsistens när omgivningen ställer nya krav på verksamheten? Syfte: Studien ämnar att bidra till förståelse för hur strategiska beslut påverkas av förväntningar från intressenter genom att undersöka ett bostadsbolags hantering av förväntningar som uppkom under Covid-19 pandemin i relation till företagets verksamhet. Metod: Genom en kvalitativ intervjustudie har empiri från fyra anställda på det undersökta bostadsbolaget samlats in. LÄS MER

  3. 3. I förtroendekrisens skottlinje : En experimentell studie om krismeddelanden från influencers och organisationer och deras effekt på mottagarnas upplevda förtroende

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Emma Fransson; Ebba Sandberg; [2024]
    Nyckelord :crisis communication; trust; influencers; organizations; crisis of trust; experiment; kriskommunikation; förtroende; influencers; organisationer; förtroendekris; experiment;

    Sammanfattning : "The best way to manage a crisis is to prevent one" (Coombs, 2019, p.19). A statement that in its simplicity is extremely powerful. However, today's digitalized society has contributed to the rapid dissemination of information and scrutiny of content that has complicated the management of crises. LÄS MER

  4. 4. Valperioders påverkan på artificiell styrning av resultat i svenska kommuner

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Martin Knutsson; Magnus Vahlberg; [2024]
    Nyckelord :Earnings management; municipal accounting; creative accounting; financial performance manipulation; election; Artificiell styrning av resultat; kommunal redovisning; earnings management; resultatmanipulation; val;

    Sammanfattning : Syfte: Uppsatsens syfte är att undersöka graden av artificiell styrning av resultat i svenska kommuner och hur detta varierar för de olika åren inom en valperiod. Med valperiod menas valåret och de följande året fram till nästa val. Metod: I studien har en kvantitativ forskningsstrategi tillämpats, med en longitudinell forskningsdesign. LÄS MER

  5. 5. Kontroll i Kaoset - En Fallstudie på Oatlys Kris- och Kommunikationsstrategier

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Samuel-Maxim Petrik; Oscar Holgersson; [2024]
    Nyckelord :Krishantering; Kriskommunikation; Intressenter; Varumärkesaktivism; Hållbarhet; Business and Economics;

    Sammanfattning : Research questions: How do internal and external crisis communication interact with each other and how does this play a role in crisis management in companies that apply brand activism? Purpose: The purpose of this essay is to gain a deeper understanding of how internal and external crisis communication affect each other and how the interaction between these affect the company's crisis management. Methodology: The choice of methodology that was made was based on a hermeneutic research strategy, together with a qualitative research strategy. LÄS MER