Sökning: "Stockholm in branding"
Visar resultat 21 - 25 av 122 uppsatser innehållade orden Stockholm in branding.
21. What Influences Engagement? A Content Analysis of Influencer Branding and Follower Engagement
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Social media has evolved rapidly since the beginning of the 21st century. One of the most popular and fastest growing social media platforms is Instagram, with over one billion active users monthly. This has facilitated the emerge of influencers, those who are popular with many followers relative to others. LÄS MER
22. Konsten att Planera ett Olympiskt Event : Planeringsutmaningar och Platsmarknadsföring i samband med OS-ansökan Stockholm/Åre 2026
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : Den här kandidatuppsatsen syftar till att undersöka mega-event med fokus på det potentiellamästerskapet Stockholm/Åre 2026. Uppsatsen studerar hur orterna Stockholm och Åre kanpåverkas av platsmarknadsföringen av ett olympiskt mästerskap samt vilkaplaneringsutmaningar ett sådant event har. LÄS MER
23. CSR inom mejeri- och klädbranschen : En kvantitativ studie om konsumenters åsikter kring CSR inom två olika branscher
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Implementation av ett CSR-engagemang innebär stora ekonomiska påfrestelser på ett företag vilket kan visa sig vara problematiskt för företag då konsumenterna uppger att de är villiga att överväga CSR men när det gäller verklig konsumtion är det få konsumenter som tar hänsyn till CSR. Syftet med denna uppsats är därför att kartlägga åsikterna om företags CSR inom mejeribranschen och klädbranschen hos konsumenter i Stockholm län. LÄS MER
24. Applying strategic design to stand out in the cargo bike market. : Development of a cargo bike for non-cargo bike people.
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : This report presents a master’s degree project in Integrated Product Design at KTH Royal Institute of Technology in Stockholm, on behalf of the company Rawbike. The purpose was tod evelop a design and construction proposal for a cargo bike from a strategic market perspective, that could broaden the audience of Rawbike to include more female users. LÄS MER
25. WACC: Where Are the Corporate Chicks? A study on female presence within corporate finance and banks' efforts to increase it.
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : The financial industry, especially corporate finance, has historically been perceived as somewhat male-dominated. During recent years however, attention has been drawn to increased efforts to achieving gender equality among professionals within finance, followed by debates regarding the importance of it. LÄS MER