Sökning: "Stockholm in branding"

Visar resultat 21 - 25 av 122 uppsatser innehållade orden Stockholm in branding.

  1. 21. What Influences Engagement? A Content Analysis of Influencer Branding and Follower Engagement

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Julia Nilsson; Henrik Harryson; [2019]
    Nyckelord :Influencers; Social Media; Instagram; Content Analysis; Engagement;

    Sammanfattning : Social media has evolved rapidly since the beginning of the 21st century. One of the most popular and fastest growing social media platforms is Instagram, with over one billion active users monthly. This has facilitated the emerge of influencers, those who are popular with many followers relative to others. LÄS MER

  2. 22. Konsten att Planera ett Olympiskt Event : Planeringsutmaningar och Platsmarknadsföring i samband med OS-ansökan Stockholm/Åre 2026

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Viktor Johansson; Joakom Johansson; [2019]
    Nyckelord :Platsmarknadsföring; Planeringsutmaningar; Agenda 2020; Mega-event; Hållbarhet;

    Sammanfattning : Den här kandidatuppsatsen syftar till att undersöka mega-event med fokus på det potentiellamästerskapet Stockholm/Åre 2026. Uppsatsen studerar hur orterna Stockholm och Åre kanpåverkas av platsmarknadsföringen av ett olympiskt mästerskap samt vilkaplaneringsutmaningar ett sådant event har. LÄS MER

  3. 23. CSR inom mejeri- och klädbranschen : En kvantitativ studie om konsumenters åsikter kring CSR inom två olika branscher

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :David Grönlund; Johan Hirsch Rabe; [2019]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; CSR; Consumer Decision Strategy; Green marketing; Eco-branding; Greenwashing; Dairy industry; Clothing industry; Sustainability; Consumer behavior; Corporate Social Responsibility; CSR; Konsumenbeteende; Grön marknadsföring; Gröna varumärken; Greenwashing; Mejeribranschen; Klädbranschen; Hållbarhet;

    Sammanfattning : Implementation av ett CSR-engagemang innebär stora ekonomiska påfrestelser på ett företag vilket kan visa sig vara problematiskt för företag då konsumenterna uppger att de är villiga att överväga CSR men när det gäller verklig konsumtion är det få konsumenter som tar hänsyn till CSR. Syftet med denna uppsats är därför att kartlägga åsikterna om företags CSR inom mejeribranschen och klädbranschen hos konsumenter i Stockholm län. LÄS MER

  4. 24. Applying strategic design to stand out in the cargo bike market. : Development of a cargo bike for non-cargo bike people.

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Anna Mikkelsen; Moa Wernberg; [2019]
    Nyckelord :Electric bike; Cargo bike; Longtail; Product development; Product design; User centered design; Strategic design; Strategic branding.; Elcykel; Lastcykel; Longtail; Produktutveckling; Produktdesign; Användarcentrerad design; Strategisk design; Strategiskt varumärkesbyggande.;

    Sammanfattning : This report presents a master’s degree project in Integrated Product Design at KTH Royal Institute of Technology in Stockholm, on behalf of the company Rawbike. The purpose was tod evelop a design and construction proposal for a cargo bike from a strategic market perspective, that could broaden the audience of Rawbike to include more female users. LÄS MER

  5. 25. WACC: Where Are the Corporate Chicks? A study on female presence within corporate finance and banks' efforts to increase it.

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Ida Hanhirova; Isabel Thelin; [2019]
    Nyckelord :Employer Branding; Gender Diversity; Recruitment Advertisement; Women in Finance;

    Sammanfattning : The financial industry, especially corporate finance, has historically been perceived as somewhat male-dominated. During recent years however, attention has been drawn to increased efforts to achieving gender equality among professionals within finance, followed by debates regarding the importance of it. LÄS MER