Sökning: "Strategic Political Communication"
Visar resultat 21 - 25 av 88 uppsatser innehållade orden Strategic Political Communication.
21. Jakten på politiskt engagemang: En kvantitativ innehållsstudie om hur politiska partier skapar engagemang på sociala medier
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Engagemang på sociala medier inom politisk kommunikation är ett aktuellt forskningsområde för strategisk kommunikation. I det digitala samhället finns det starka incitament för partier att skapa ett högt engagemang på sociala medier för att nå ut med sina politiska budskap. LÄS MER
22. Sustainability Propaganda – The Oatly case : A qualitative content analysis of Oatly's external communication.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)Sammanfattning : The brands' commitment to sustainability is being developed into an established market strategy, which means that the concept of brand activism is becoming increasingly common. Due to this development, the external communication that these brands drive also tends to adopt a more convincing and coercive approach in order to influence the consumers. LÄS MER
23. Hållbar utemiljöförvaltning av stadens biologiska mångfald
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : Utemiljöförvaltningar är en central del i arbetet med att främja en biologisk mångfald i våra städer. Klimatförändringar, invasiva arter, föroreningar och förtätningen av våra städer är direkta hot mot biologisk mångfald som bottnar i det lokala utemiljöförvaltningars arbete. LÄS MER
24. “Regulating the Wild West?”: The legitimation discourse of EU regulation on Big Data and its media coverage
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : The thesis explores the growing discourse of Big Data and argues that political actors like the European Union are purposefully constructing the meaning of such an issue and promoting certain strategies. The study seeks to expand the spectrum of Strategic Communication by examining a supranational political institution and to add valuable insights to the knowledge of the critical stream of Data studies from a communicative perspective. LÄS MER
25. Initialskedet av en pandemi – Media och myndigheters initiala kommunikation under Coronakrisen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Denna studie har utforskat kvällspress (Expressen och Aftonbladet) och myndigheters (Folkhälsomyndigheten och Regeringen) strategiska kommunikation under coronapandemins inledande fas i Sverige och analyserat detta dels baserat på kriskommunikationsteori, dels dagordningsteori med gestaltningsteori och teorin om den retoriska arenan. För att kunna genomföra en Retorisk Arena-analys på materialet inkluderades även enskilda kommentarer kring varje artikel som publicerats via sociala medier där syftet var att få fram hur debatten, diskussionen och den retoriska arenan fungerat. LÄS MER