Sökning: "Swedish National Arts Council"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Swedish National Arts Council.

  1. 1. Synliggöra, stärka och samverka : Bibliotekens planer för arbetet med Sveriges fem nationella minoriteter och deras språk

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABM

    Författare :Agnes Franzén; [2022]
    Nyckelord :Linguistic minorities; Public libraries; WPR approach; Content analysis; Minority language; Libraries and minorities; Nationella minoriteter; minoritetsspråk; folkbibliotek; innehållsanalys; WPR;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to explore how some public libraries in different parts of Sweden plan to work with the the Swedish national minorities and their languages: the indigenous Sami’s and the Sami languages; the Swedish Finns and the Finnish language; the Tornedalers and the Meänkieli speaking (Tornedalen Finnisch-speaking); the Roma and the Romany Chib; and the Jews and Yiddisch. As minorities they share tragic experiences with many other minorities in the world, and some of them more than other. LÄS MER

  2. 2. “Är jag ignorant?”: En kvalitativ intervjustudie om individuell sångundervisning för transpersoner

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Linnea Simon; [2021]
    Nyckelord :Identitet; Språkbruk; sång; Sångundervisning; Transperson; Trans* ; Trans* röst; Trans* sångare; Utbildningsvetenskap; Musikpedagogik; Identity; Language use; Singing tuition; Transgender; Trans* voice; Trans* singer; Voice; Educational Science; Music Education; Social Sciences; Performing Arts;

    Sammanfattning : 2017 inkom 153 olika remissyttranden från bland annat Statens skolverk och Statens kulturråd, med förslag för hur transpersoner i Sverige kan få stärkt ställning och levnadsvillkor i Sverige (SOU 2017:92). Mot bakgrund av detta har denna studie för avsikt att kartlägga trans*+sångares och sånglärares uppfattningar om och upplevelser av hur de arbetar tillsammans i individuell sångundervisningen. LÄS MER

  3. 3. Det kulturella tomrummet : En diskursanalys av kulturprojekt bland elever på särskilda ungdomshem

    Master-uppsats, Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Elin Sundström Sjödin; [2013]
    Nyckelord :kultur i skolan; särskilda ungdomshem; läroplansteori; didaktik; litteratur;

    Sammanfattning : This essay deals with the rationale and aims for doing cultural or aesthetic activities and projects in schools, and gives special focus to a specific group of students, attending schools provided at special residential homes for young people (särskilda ungdomshem). These homes receive young people with psychosocial and substance misuse problems and who show tendencies towards criminal behavior. LÄS MER

  4. 4. Återspeglas förlagens positioner på bokmarknaden i litteraturstödsfördelningen? : en analys med utgångspunkt i 2011 års Litteraturutredning

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Erika Dyberg; Carola Mikaelsson; [2011]
    Nyckelord :Litteraturstöd; Distribution of the literature support. Nyckelord: Kulturrådet; Publishing house; Literature and Society; Literary sociology; Litteraturutredningen 2011; Keywords: Kulturrådet; the National Arts Council’s literature support; Litteratursociologi; Litteratur och samhälle; Förlag; Titelstöd.; Languages and Literatures; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : In March 2011 the Swedish government appointed a committee to investigate and analyze the literature’s situation and the literature area. The committee will not investigate the conditions and positions of the actors on the book market, nor analyze the distribution of the National Arts Council’s literature support – a support with the purpose to encourage publication of quality literature with great diversity. LÄS MER

  5. 5. Lärares och kulturarbetares syn på kultur, estetik och kunskap

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Estetisk-filosofiska fakulteten

    Författare :Andreas Råberg; [2010]
    Nyckelord :aesthetic; culture; knowledge; learning process; kultur; estetik; kunskap; läroprocesser;

    Sammanfattning : The National Arts Council[1] has made an evaluation on obstacles and success factors for the interaction between culture and school. In the evaluation report they concluded that teachers and cultural workers have different views on culture and knowledge which creates confusion in their interaction. LÄS MER