Avancerad sökning
Visar resultat 21 - 25 av 442 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
21. Styrgruppens roll i digitaliseringsprojekt : En studie av projektledare i statliga myndigheters upplevelser
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Den svenska regeringens digitaliseringspolitik har det övergripande målet att vara bäst i världen på att använda digitaliseringens möjligheter. Den offentliga sektorn möter olika möjligheter och utmaningar när deras verksamheter digitaliseras för att möta medborgarens behov. LÄS MER
22. Hur sjuksköterskan kan upptäcka ätstört beteende hos patienter med diabetes typ 1-En litteraturstudie
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för folkhälso- och vårdvetenskapSammanfattning : SAMMANFATTNING Bakgrund Samsjukligheten mellan diabetes typ 1 och psykisk ohälsa kan leda till ett ätstört beteende och orsaka den drabbade stort lidande och stora samhälleliga kostnader. Det är viktigt att i tid upptäcka ett ätstört beteende innan det utvecklas till en manifest ätstörning. LÄS MER
23. Utvecklande ledarskap i kommunal verksamhet : En komparativ fallstudie om kommunala chefers förståelse för ledarskap efter genomförd ledarskapsutbildning
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Organisationer investerar årligen avsevärda summor pengar i ledarskapsutbildningar enligt tidigare forskning. Ledarskapsutbildningen UL är en av Sveriges mest etablerade. Det är av intresse att studera hur utbildningens målsättning uppfylls hos dess deltagare. LÄS MER
24. "Näpp, jag brukar göra så här" : Barns subjektskapande påverkas av vad som sägs och görs samt av rådande normer i påklädnadssituationen
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)Sammanfattning : Detta självständiga arbete handlar om att studera positioneringar mellan barn och vuxna och mellan barn-barn som utspelas i förskolans tambur vid påklädning och hur detta påverkar barns subjektskapande. Studien fokuserar även på vilket sätt atmosfären och de rådande normerna i tamburen påverkar barns subjektskapande. LÄS MER
25. En förskola för alla : En kvalitativ intervjustudie om förskollärares erfarenheter kring inkludering av alla barn
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)Sammanfattning : Alla barn i förskolan ska känna sig inkluderade i sin utbildning oavsett olikheter eller behov. När man började prata om inkludering inom utbildningsområdet var den riktad mot de som har särskilda rättigheter, men nu omfattar den alla barn. LÄS MER