Sökning: "Undersökningsföretag"
Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade ordet Undersökningsföretag.
1. Hur småföretag stärker sin konkurrenskraft : En kvalitativ studie på bygg- och anläggningsbranschen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Småföretag utgör den ekonomiska motorn som påverkar nationers utveckling. Därför bör de kontinuerligt stödjas för att fortsatt kunna främja länders utveckling. LÄS MER
2. Country-or-not : En kartläggning av hur svenska modeföretag kommunicerar country-of-origin
Kandidat-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Marknadskommunikationens syften kan vara många, men att bygga företagets varumärke starkare kan vara en av anledningarna till kommunikation med omvärlden. Att som företag inneha ett start varumärke är en fördel på en allt mer globaliserad och konkurrensintensiv marknad. LÄS MER
3. Big Data - Stort intresse, nya möjligheter
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Dagens informationssamhälle har bidragit till att människor, maskiner och företag genererar och lagrar stora mängder data. Hanteringen och bearbetningen av de stora datamängderna har fått samlingsnamnet Big Data.De stora datamängderna ökar bland annat möjligheterna att bedriva kunskapsbaserad verksamhetsutveckling. LÄS MER
4. Utmaningar och problem med start av testautomatisering : En Fallstudie på en agil systemutvecklingsmiljö
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : Inom dagens systemutvecklingsprojekt har testning en viktig roll för att ett företag ska kunna lyckas leverera en produkt. Testning har ofta nedprioriteras pågrund av att det största fokuset har legat på nyutveckling. Testrollen är väldigt viktig för att kunna försäkra om sin produkt är redo för marknaden. LÄS MER
5. Den lille Krigaren : - En studie om hur svenska SMF kan etablera sig på välutvecklade marknader
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : I denna rapport har vi valt att undersöka hur svenska SMF har gått tillväga för att lyckas etablera sig på en mogen och välutvecklad marknad. Genom att analysera det resursbaserade synsättet samt vilken etableringsform företag har använt sig av vid expansion så har vi haft som syfte att beskriva vilka specifika resurser samt vilken etableringsform som har varit viktigast för företagen när de har tagit beslutet om en expansion. LÄS MER