Sökning: "Värdegrunder"

Visar resultat 16 - 20 av 111 uppsatser innehållade ordet Värdegrunder.

  1. 16. Organisationskultur – från ideell till kommersiell : En kvalitativ studie om organisationskultur i en organisation med ideell, professionell och kommersiell idrott

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Elin Holm; Mårten Kevesäter; [2020]
    Nyckelord :Organizational culture; sports organization; non-profit organizations; professionalism; commercialization; corporate culture; subculture; Organisationskultur; idrottsorganisation; ideella föreningar; professionalitet; kommersialisering; företagskultur; subkultur;

    Sammanfattning : Historiskt sett har idrotten i Sverige utövats dels efter ett amatörideal i syfte att bekämpa ohälsa, dels efter eget idrottsintresse. Idrotten har sedan den etablerade sig, följt samhällsutvecklingen och anpassat sig därefter. LÄS MER

  2. 17. TILLSAMMANS - En studie om organisationskultur och dess påverkan på verksamheten och individen

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap

    Författare :Fredrika Hulthén; [2019-08-23]
    Nyckelord :Organisationskultur; Nyanställningar; Värdegrunder; Organisationens påverkan; Kulturens tre lager;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to contribute to a bigger understanding of organizational culture by empirically examine how organizational culture can show and be perceived in a concrete way at one of IKEA’s stores. The results of the study is explained with help from the models “The three levels of culture” and “The organization’s impact”. LÄS MER

  3. 18. En kvalitativ studie om hur breddinriktade fotbollsföreningar i Skåne arbetar med och ser på ämnet sponsring

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Lenny Silwer Wright; Gustav von Brömsen; [2019]
    Nyckelord :Sponsoring; football; width-oriented;

    Sammanfattning : Sponsring har utvecklats från en småskalig aktivitet förknippat med välgörenhet och företagsdonationer, till att idag anses som en vital del inom marknadsföringsstrategier omsättandes miljarder. Detta har gjort att nästintill alla företag och idrottsorganisationer använder sig av ett strategiskt sponsringsarbete, för att stödja den övriga marknadsföringsplanen. LÄS MER

  4. 19. Strävan efter personcentrerad vård inom äldreomsorgen, att uppfylla värdegrunden om ett värdigt liv

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)

    Författare :Linnea Sandell; [2019]
    Nyckelord :Omsorgspersonal; Personcentrerad vård; Värdigt liv; Äldreomsorg;

    Sammanfattning : När jag letade efter inspiration att skriva om äldreomsorgen hittade jag efter en tids sökande en kunskapslucka. Jag fann begreppet personcentrerad vård väldigt brett och omfattande, och blev förvånad när jag insåg att det inte fanns forskning som innefattar hemtjänsten inom äldreomsorgen. LÄS MER

  5. 20. Förtroende genom bolagsstyrning : En fallstudie med svenska storbanker

    Master-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Felicia Falkeling; Lovisa Blomqvist; [2019]
    Nyckelord :corporate governance; trust; the code; transparency; accountability; bolagsstyrning; förtroende; Koden; transparens; ansvarighet;

    Sammanfattning : Finansiella skandaler som orsakats av bolagsmisslyckanden ligger till grund för diskussioner om förtroendet för den finansiella marknaden, därför kan implementeringen av bolagsstyrning och hur förtroende skapas inom banksektorn vara intressant att granska. Syftet med den här studien är att få en förståelse för förtroendeskapande genom implementeringen av bolagsstyrning på olika verksamhetsnivåer. LÄS MER