Sökning: "Victoria secrets"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden Victoria secrets.
1. Victoria's Secrets försök till omprofilering : En fallstudie om att förändra ett varumärke
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : A strong brand is a valuable asset for modern companies. Victoria’s Secret is an American lingerie company that has had a well established and successful brand for years. However, the company’s net sales and market share have been decreasing since 2016. LÄS MER
2. Victoria’s Secret vs samhällets ideal : En kvalitativ studie om om hur krisen 2018 påverkat Victoria’s Secret som varumärke och dess relation med konsumenterna
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)Sammanfattning : • Problemformulering och syfte: 2018 hamnade Victoria’s Secret i en kris. Krisen bröt ut när Ed Razek, före detta marknadschef för Victoria's Secret, gjorde kontroversiella uttalanden om transpersoner och om större modeller i en intervju. LÄS MER
3. The Secret's Out! TENA's mission to break the taboo around incontinence
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : On the 23rd of April 2019, TENA made a bold decision to launch a game-changing product by addressing a taboo subject publicly. The Silhouette Noir product is a unique adult diaper that looks and feels like elegant black underwear. LÄS MER
4. Victoria's Secret vs Savage x Fenty – Hur märkeskultur uttrycks genom semiotiska tecken på Instagram
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : I denna uppsats tittar jag på utdrag av Victoria’s Secrets och Savage x Fentys bildflöden på Instagram, för att med hjälp av en semiotisk analys se hur de representerar kvinnlighet som en del av deras marknadsföring. Syftet är att undersöka skillnaden mellan märkenas visuella varumärkesbyggande, och hur det står i samband till konsumenters personliga identitetsbyggande. LÄS MER
5. “Det känns lite som tomma ord” : en kvalitativ intervjustudie om tolkning av budskap i Victoria´s Secrets inkluderande arbete
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : Arbetet ämnar att undersöka hur det kritiserade företaget Victoria’s Secrets försök att bli mer inkluderande tas emot och tolkas. Mer specifikt utgörs arbetet av en studie över hur en kampanj Victoria’s Secret gjorde 2019, med syfte att porträttera företaget som mer inkluderande, tas emot och tolkas. LÄS MER