Sökning: "analys av seb"
Visar resultat 6 - 10 av 47 uppsatser innehållade orden analys av seb.
6. Investigating differences in response time and error rate between a monolithic and a microservice based architecture
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : With great advancements in cloud computing, the microservice architecture has become a promising architectural style for enterprise software. It has been proposed to cope with problems of the traditional monolithic architecture which includes slow release cycles, limited scalability and low developer productivity. LÄS MER
7. Förhållandet mellan CSR och förtroende : En studie över hur Sveriges banksektor kan skapa förtroende genom kommunikation av CSR
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Modern-day society demands a high-level of responsibility from all of its participants when it comes to the sustainable development. The civic duty is an important part of corporate culture which is why many corporations today are positioning their priorities towards CSR, Corporate Social Responsibility. LÄS MER
8. Att vara eller icke vara hållbar : En studie om bankernas hållbarhetsarbete
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : All companies, municipalities, governments and private individuals are in need of a functioning banking system. Research shows that for the long-term survival of banks, sustainability is important. However, there are several reasons why the banks are working with sustainability. LÄS MER
9. Analys av tekniska möjligheter för tredjepartsaktörer att integrera med banker
M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistikSammanfattning : Bankers internetverksamhet har öppnat nya möjligheter för tredjepartsaktörer inomfintechbranschen som nu kan skapa innovativa ekonomi- och betalningslösningar genom attdirekt interagera med bankkonton. Ett problem för fintechbolagen är att det inte finns någontydlig information om vilka tekniker de kan använda sig av för att integrera med bankernastjänster samt vilken teknik som är mest fördelaktig för deras verksamhet och ändamål. LÄS MER
10. Digitalisering och kundlojalitet inom banksektorn
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Digitaliseringen inom banksektorn har under de senaste åren utvecklats konstant. De stora förändringar som har skett inom banksektorn har lett till att konsumenterna idag kan utföra sina banktransaktioner vilken tid som helst på dygnet, utan att behöva besöka ett bankkontor. LÄS MER