Sökning: "bank lojala kunder"
Visar resultat 1 - 5 av 33 uppsatser innehållade orden bank lojala kunder.
1. Digitaliseringens påverkan på kundrelationer: En jämförande studie mellan banken och dess kunders perspektiv.
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Digitaliseringsfenomenet har inneburit ett ändrat kundbeteende gällande hur kunder numera väljer att hushålla och förvalta sin ekonomi. I och med det ändrade kundbeteendet väljer banker att distribuera många av deras finansiella tjänster digitalt. LÄS MER
2. Relationsförändring mellan företagskunder och banker : En kvalitativ studie om hur affärsrelationen för företagskunder har förändrats i en digitaliserad bankmiljö
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Syftet med denna studie var att beskriva hur digitaliseringen har påverkat företagskunders affärsrelation till banken, samt att identifiera faktorer som kan bidra till att bygga och bevara långsiktigt lönsamma kundrelationer. I inledningen behandlades tidigare forskning, där det konstaterades att banker behöver utveckla en bättre förståelse för sina kunder för att behålla lojala kundrelationer, samt att det fanns ett intresse för vidare studier av digitaliseringens påverkan på relationen mellan banker och dess kunder, från kundens perspektiv. LÄS MER
3. Hur bolånerådgivare arbetar för att hålla kunder lojala : En kvalitativ studie om efterköpskänsla, återköpsbeteende och kundlojalitet
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Harsh competition influence the profit margins of Swedish banks, where mortgages are some of the most profitable products. Unfortunately, mortgages also happen to be the most influential products when it comes to customers’ willingness to switch banks. LÄS MER
4. Switching intentions påverkan på GenerationY och Baby Boomers : En kvantitativ studie inom banksektorn
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: Switching intentions påverkan på Generation Y och Baby Boomers – En kvantitativ studie Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Elina Arvidsson och Rebecca Kastemyr Handledare: Jonas Molin och Lars-Johan Åge Datum: 2018 - maj Syfte: Banker har idag problem med att få kunder att stanna och vara lojala mot dem, något som kan bero på att kunderna inte känner sig tillfredsställda med de tjänster och den service banken erbjuder. Vissa forskare har sett att det oftare är yngre bankkunder som byter bank än äldre, medan andra menar att sådant inte är fallet. LÄS MER
5. Banken och kunderna : En studie om bankmedarbetares och företagskunders upplevda behov av kontakt i det fysiska rummet
Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : 99,9% av Sveriges företag är SMEs (små och medelstora företag), och de små företagen är viktiga bland annat för att hålla arbetslösheten nere. Trots det minskar antalet krediter till dessa företag. De fysiska bankkontoren försvinner, framför allt i mindre städer och orter, samtidigt som användningen av digitala tjänster ökar. LÄS MER