Sökning: "christine tidåsen"
Visar resultat 11 - 15 av 19 uppsatser innehållade orden christine tidåsen.
11. Leverantörens varumärkesstrategi : En studie om hur konsumenters beteende kan påverka leverantörers varumärkesstrategi gällande private label och national brands
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Uppsatsens titel: Leverantörens varumärkesstrategi – En studie om hur konsumenters beteende kan påverka en leverantörs varumärkesstrategi gällande private label och national brands Kurs: Examensarbete, Civilekonomexamen, Marknadsföring, 30hp (4FE62E) Lärosäte: Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet, Kalmar Författare: Amanda Andersson och Rebecca Danielsson Handledare: Christine Tidåsen Examinator: Bertil Hultén Datum: 2014-05-26 Nyckelord: Private Label, National Brands, Varumärkesstrategi, Leverantör, Konsumentbeteende, Attitydslojalitet, Beteendelojalitet Bakgrund: Varumärkesutbudet på hyllorna i dagligvaruhandeln har förändrats. Denna uppsats fokuserar på hur en konsuments beteende gällande varumärkena private label och national brands ser ut. LÄS MER
12. Promotional Products : A quantitative study about which promotional product are thebest to be used in general and specific industries
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Title: Promotional Products - A quantitative study about which promotional product are thebest to be used in general and specific industries Authors: Philip Andersson and Kristiana Malinova Supervisor: Jean-Charles Languilaire Examiner: Christine Tidåsen End seminar: 2012-06-04 Level: Bachelor Dissertation in Marketing, 15 Swedish credits, Spring 2012 Key words: promotional products, promotional items, promotional gifts, product advertising,promotion, promotion methods and swag. Question:“Which are the best promotional products to be used by companies in general andin specific industries?” Purpose: The purpose of this study is to describe and analyze the use and the importance ofpromotional products for companies. LÄS MER
13. "Vi vill ha kostnadsreducering!" : En studie kring kundvärde inom en ekonomisk förening
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Titel: ”Vi vill ha kostnadsreducering!” – En studie kring kundvärde inom en ekonomisk förening Ämne/kurs: Företagsekonomi III – Marknadsföring, inklusive examensarbete, 30 hp.Författare Emmelie Nilsson och Sandra Johansson Handledare: Niklas Åkerman Examinator: Christine Tidåsen Nyckelord: Dubbelriktade kundrelationer, nätverk, relationer, kundvärde, värdeskapande, fokusgrupper, B2B, konkurrensfördel Frågeställning: Vad karaktäriserar kundvärde i en B2B-relation, då leverantören är en ekonomisk förening, som ägs av sina kunder? Syfte: Syftet var att skapa förståelse kring hur en ekonomisk förening, med både enkelriktade och dubbelriktade kundrelationer, kan stärka sin position på marknaden genom att öka det kundupplevda värdet. LÄS MER
14. Att koka soppa på en spik : Konsten i att bygga varumärken i små- och medelstora företag
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : SAMMANFATTNING Examensarbete, Marknadsföringsprogrammet, Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet, 2FE55E, VT2012. Författare: Mikael Furö och Fredrik Johansson Handledare: Christine Tidåsen Titel: Att koka soppa på en spik – konsten att bygga varumärken i små- och medelstora företag. LÄS MER
15. Ett komplicerat förhållande - Om relationen mellan lobbying och marknadsföring
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Titel: Ett komplicerat förhållande - om relationen mellan lobbying och marknadsföring Författare: Pernilla Jansdotter & Emma Josefsson Handledare: Christine Tidåsen Nivå: Kandidatuppsats i Marknadsföring, 15 hp, VT 2011 Nyckelord: Lobbying, PR, marknadsföring, tabu, marknadskommunikation Problemformulering: Hur använder företag lobbying ur ett PR- och marknadsförings-perspektiv och anses det vara en tabubelagd form av marknadskommunikation? Syfte: Syftet med uppsatsen är att undersöka och beskriva hur företag kan använda sig av lobbying ur ett PR- och marknadsföringsperspektiv samt hur allmänheten, företag och politiker ser på fenomenet. Metod: Uppsatsen är en kvalitativ studie med en abduktiv ansats. LÄS MER