Sökning: "design och utformning av e-handel"
Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden design och utformning av e-handel.
1. Amodel for the internationalisation of e-commerce scale-ups : Represented by a conceptual prototype of a digital tool that assists firms in localising its business model to better address local customer needs
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : The internet has transformed the way people sell and buy goods and services. E-commerce is a fast-growing industry with low barriers to entry, making it easy to start an e-commerce business – but scaling it is a whole other matter. One common scaling method is international expansion. LÄS MER
2. Handelskvarteret Valvet : En fallstudie om konkurrensstrategier vid etablering av nytt handelskvarter
Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : Karlstad står inför sin största stadsomvandling i modern tid. Fler bostäder, utökad och förbättrad stadskärna, förnyad infrastruktur för både tåg-, buss-, bil-, gång- och cykelresenärer är delar av kommunens vision inför 2030. Handelsindex tyder på fortsatt goda förutsättningar till konsumtion. LÄS MER
3. Hur kan en befintlig centrumnära galleria omformas för att bidra till en mer attraktiv och hållbar stad? : En studie av Odenhuset i Trollhättan
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Arkitektur och vattenSammanfattning : Under 1960 och 1970-talet öppnade flera Domusvaruhus runt om i Sveriges stadskärnor. Med bilen kunde både nära- och långväga besökareresa till varuhuset. I takt med att externa köpcenter och e-handel har tillkommit har antalet besökare till de centrumnära galleriabyggnaderna (tidigare Domusvaruhus) minskat. LÄS MER
4. Placeringen av grafiska komponenter och dess påverkan på upplevt förtroende
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : I takt med att e-handeln ökar så påverkas kundernas köpvanor. Detta har i sin tur lett till att företagens säljbeteende har förändrats. Att bygga upp förtroende gentemot kunder är grundläggande eftersom en ökad trovärdighet inte bara eliminerar känslan av osäkerhet utan även bidrar till en ökad köpintention. LÄS MER
5. Att utforma en e-handel för kvinnor med god navigerbarhet
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : After conducting a survey at Linköping University it was shown that few women choose to use protein powder. The same survey also showed that only a fraction of these women possessed knowledge regarding their optimal protein consumption. A web application that sells protein and training related products were therefore developed. LÄS MER