Sökning: "dialog eller envägskommunikation"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden dialog eller envägskommunikation.
1. Västlänken - Infrastruktursatsning i envägskommunikation eller dialog?
Master-uppsats, Göteborgs universitet / Institutionen för ekonomi och samhälleSammanfattning : This study is about the participatory planning that took place regarding the planning of Västlänken. In the 1980s preliminary studies begun concerning the infrastructure project, which has gained momentum today. Västlänken, will result in an eight-kilometer long underground tunnel and is expected to be completed in 2026. LÄS MER
2. Fördelar, nackdelar och framgångsfaktorer med kriskommunikation på sociala medier : En fallstudie av Karlstads kommun
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/HandelshögskolanSammanfattning : Att som organisation använda den högeffektiva spridningen av information som sociala medier kanbidra med vid krissituationer har sina fördelar och nackdelar. Hur organisationer ska hanterapublicering av krisinformation är en avvägning mellan att hjälpa drabbade intressenter eller attskydda organisationens anseende hos intressenter. LÄS MER
3. Att främja reflektion och samarbete : En essä om facilitatorns yrkeskunnande
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för fysik och elektroteknik (IFE)Sammanfattning : Den här uppsatsen handlar om facilitatorns roll och yrkeskunnande. En roll som är relativt ny och för de flesta fortfarande helt obekant. Facilitatorn anlitas för att underlätta för grupper att föra samtal och dialog, men också för att gemensamt reflektera. LÄS MER
4. Om kunden själv får välja
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Social media är idag ett väletablerat begrepp och mediet används flitigt av både företag och privatpersoner. Användningsområden innefattar allt från marknadsföring till att kommunicera med andra användare. LÄS MER
5. Om kunden själv får välja
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Social media är idag ett väletablerat begrepp och mediet används flitigt av både företag och privatpersoner. Användningsområden innefattar allt från marknadsföring till att kommunicera med andra användare. LÄS MER