Sökning: "digital gemenskap"

Visar resultat 21 - 25 av 108 uppsatser innehållade orden digital gemenskap.

  1. 21. Från linjär till cirkulär : En kvalitativ studie om hur svenska modeföretag kan stärka sitt varumärke med hjälp av second hand-försäljning

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Olivia Karlsson Rydermark; Jennifer Åmark; Zanna Haagen; Hilda Falk; [2023]
    Nyckelord :Brand identity; Brand knowledge; Brand associations; Brand image; Brand loyalty; Second Hand; Circular Business Models; Sustainability.; Varumärkesidentitet; Varumärkeskännedom; Varumärkesassociationer; Varumärkesimage; Varumärkeslojalitet; Second hand; Cirkulära affärsmodeller; Hållbarhet.;

    Sammanfattning : Modeindustrin har historiskt sett låtit människor uttrycka sin kreativitet och personlighet genom kläder, men den har också bidragit till överkonsumtion och negativa miljö- och sociala konsekvenser. För att skapa en mer hållbar modeindustri har cirkulära affärsmodeller utvecklats, där återanvändning och återvinning av kläder spelar en viktig roll. LÄS MER

  2. 22. Ledarskap på distans : En kvalitativ fallstudie på hur förutsättningarna förändrats för ledare på en storbank i Sverige till följd av Covid19-pandemin

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Patrik Johansson; Terza Said; [2022]
    Nyckelord :Remote leadership; remote work; flexible work arrangements; Ledarskap på distans; distansarbete; flexibla arbetsförhållanden;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka ledarskap på distans och urskilja skillnader från traditionellt ledarskap i en svensk storbank. Covid-19 penademin förändrade storbankens förutsättningar och tvingade fram en strukturförändring från kontors baserat arbete till distansarbete. LÄS MER

  3. 23. @channel: Hey community! A qualitative case study about the construction of a digital community in a co-working space

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Ida Alfonsi; Hanna Nörgård; [2022]
    Nyckelord :Sense of community; Slack; co-working space; Sense of Community Theory; digital communication; face-to-face communication; Social Information Processing Theory; strategic communication; Social Sciences;

    Sammanfattning : This study aims to examine employees' perception at co-working space Hetch regarding their digital communication efforts on the computer-mediated communication platform Slack to foster a sense of community amongst the members. This topic is relevant to the field of strategic communication because understanding how to communicate on a computer-mediated platform is essential to further building a sense of community within an organization. LÄS MER

  4. 24. Att göra som alla andra men ändå sticka ut?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Olivia Kroon Josefsson; Tilda Thingvall; [2022]
    Nyckelord :influencer marketing; social media; brand credibility; risk; media noise.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Purpose: This bachelor thesis aims to study how fashion companies in Sweden work with influencer marketing as a tool to strengthen their brand awareness and credibility in social media, and their view on difficulties and risks with the strategy. By investigating the subject we aim to contribute to the knowledge of how companies in the fashion industry can use influencer marketing to strengthen their brand as well as bringing awareness to the challenges with the strategy in conjunction to the strenghts. LÄS MER

  5. 25. Mänskliga kritiska framgångsfaktorer som påverkar grad av yttre och inre motivation hos medarbetare och ledare som samarbetar via ett digitalt verktyg : En fallstudie inom CITK IT Konsult AB

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Emma Tran; [2022]
    Nyckelord :digital leadership; organizational culture; distance work; remote work; creativity; hybrid team; motivation; teamwork; digitalt ledarskap; ledarskap; organisationskultur; distansarbete; kreativitet; hybrid team; motivation; samarbete;

    Sammanfattning : Covid-19, också benämnt som coronaviruset, som bröt ut år 2020 drabbade inte enbart hälso- och sjukvården på ett kritiskt sätt, utan hela arbetsmarknaden sattes ur spel. På grund av tvingande restriktioner i många länder var människor tvungna att hålla sig hemma. LÄS MER