Sökning: "e lojalitet"

Visar resultat 1 - 5 av 102 uppsatser innehållade orden e lojalitet.

  1. 1. Tillit redan vid första mötet? : User Experience (UX) påverkan på tillit mellan företag och kund

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alexander Andersson; Jonas Eklund; [2023]
    Nyckelord :UX; User Experience; Design; Usability; Trust; Loyalty; Customer relations; UX; User Experience; Design; Användarvänlighet; Tillit; Lojalitet; Kundrelationer;

    Sammanfattning : Företag som arbetar aktivt med dess kundrelationer har stora möjligheter att öka sina intäkter. Genom att bibehålla 5% av sina kunder kan företagets intäkter öka med nästan 100%. LÄS MER

  2. 2. Avoidance Practices within Returns Management : Indetifying Solutions and Assessing Feasibility for Reducing Returns in Fashion E-commerce

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Melis Irem Okur; Sandra Ransed; [2023]
    Nyckelord :E-commerce; Returns Management; Customer Returning Behavior; Return Avoidance; Fashion Industry; E-handel; Returhantering; Returbeteende; Förebyggande metoder; Modebranschen;

    Sammanfattning : Returns in the fashion e-commerce industry have experienced a significant increase in recent years, and with the continuous growth of e-commerce, returns are expected to further increase. Companies are faced with the choice of either improving existing return processes or focusing on avoiding returns before a purchase is made. LÄS MER

  3. 3. Förekomsten av lojalitetsplikt i kommersiella avtalsförhållanden i relation till utvecklingen av Högsta domstolens prejudikatbildning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Marcus Rentschler; [2022]
    Nyckelord :Avtalsrätt; civilrätt; lojalitetsplikt; avtalsförhållanden; Högsta domstolen; judiciell aktivism; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Lojalitetsplikten i kommersiella avtalsförhållanden kan definieras som skyl-digheten för parterna i relationen att tillvarata motpartens intressen utöver sina egna. Lojalitetsplikten kan härledas långt tillbaka i historien men det är först under 1900-talets andra hälft som saker började hända och denna utveckling tog rejäl fart under de senaste ca 20 åren. LÄS MER

  4. 4. Konsumentattityder gentemot köp av kläder : En jämförelse mellan två olika generationers konsumentattityder gentemot köp av kläder från nätbutiker respektive fysiska butiker till följd av Covid-19 pandemin

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Arez Guevara; Ihab Basha Agha; [2022]
    Nyckelord :Consumer behavior; physical stores; e-commerce; clothing; Covid-19; safety; access to information; loyalty; Konsumentbeteende; fysiska butiker; e-handel; kläder; Covid-19; trygghet; tillgång till information; lojalitet;

    Sammanfattning : Den ökade digitalisering har lett till att e-handeln ökat rejält vilket har resulterat i att köp i fysiska butiker minskat. Idag är inköpen inte begränsade till fysiska butiker, utan konsumenter kan enkelt handla via sina datorer, surfplattor eller mobiltelefoner. LÄS MER

  5. 5. Vägen till e-lojalitet : En studie om hur e-handelsföretag arbetar med individanpassad marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Klara Wallman; Elina Wallén; [2022]
    Nyckelord :E-handel; e-lojalitet; företagsperspektiv; individanpassad marknadsföring; konsumenters inställning;

    Sammanfattning : Möjligheten att samla in stora mängder data för att sedan individanpassa sin marknadsföring kan ha stora fördelar för e-handelsföretag. Det finns även olika faktorer som kan påverka om konsumenter antingen får en positiv eller negativ inställning till marknadsföringen. LÄS MER