Sökning: "e uppsats"
Visar resultat 11 - 15 av 1110 uppsatser innehållade orden e uppsats.
11. Tillit redan vid första mötet? : User Experience (UX) påverkan på tillit mellan företag och kund
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Företag som arbetar aktivt med dess kundrelationer har stora möjligheter att öka sina intäkter. Genom att bibehålla 5% av sina kunder kan företagets intäkter öka med nästan 100%. LÄS MER
12. In Exchange for Employment Protection – An Analysis on Sweden’s Managerial Position and the UK’s Employee Shareholders
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrättSammanfattning : This essay describes which categories of employees that are exempted from employment protection in Sweden and the United Kingdom. The focus of the essay will be the UK’s employee shareholders and Sweden’s employees in a managerial or comparable position, since these two categories give up their protection and receive some form of compensation, and/or some other form of protection in return. LÄS MER
13. Estetiska värden hos gröna tak
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)Sammanfattning : Grönblå infrastruktur och naturbaserade lösningar i staden blir allt viktigare med de klimatförändringar som pågår. I den urbana miljön kan gröna tak bidra med viktiga ekosystemtjänster för att t ex fördröja dagvattenavrinningen från tak, dämpa buller nära bygganden, rena luft, öka biologisk mångfald samt förbättra kulturella och estetiska värden. LÄS MER
14. Hur kan konsumentens returbeteende vid onlineköp minimeras med stöd från det digitala verktyget mobile augmented reality (MAR)? : En kvalitativ studie om hur mobile augmented reality (MAR) kan vara ett behjälpligt digitalt verktyg för att modifiera returbeteendet hos konsumenter vid onlineköp
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Datum: 2023-05-31 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 högskolepoäng Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet. Författare: Sivan Dana, Alina Music Titel: Hur kan konsumentens returbeteende vid onlineköp minimeras med stöd från det digitala verktyget mobile augmented reality (MAR)? Handledare: Sara Melén Hånell Nyckelord: E-handel, modebranschen, digitalisering, virtuella provrum, Mobile AugmentedReality (MAR), returbeteende Teoretisk utgångspunkt: The Theory of Planned Behaviour Syfte: Syftet med studien är att med hjälp av kvalitativ metod undersöka hur konsumentersreturbeteende kan minimeras med användning av Mobile Augmented Reality (MAR). LÄS MER
15. “Jag fick ju i och för sig packa mina egna kartonger själv ” : En studie om medarbetares upplevelse av delaktighet vid organisationsförändring
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)Sammanfattning : I denna uppsats studeras medarbetarnas upplevelse av inflytande och delaktighet vid en organisationsförändring. Studien utgår från en kvalitativ metod då syftet med studien är att undersöka medarbetares upplevelser. Karl. LÄS MER