Sökning: "företags symboler"

Visar resultat 6 - 10 av 15 uppsatser innehållade orden företags symboler.

  1. 6. ICA-Stig: mannen, historien, varumärket - Hur en fiktiv frontfigur används i ett varumärkesbyggande syfte

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Jennifer Stark; Henrik Politis; Sandra Pihlak; [2010]
    Nyckelord :ica-stig; varumärke; varumärkesidentitet; varumärkesbyggande; fiktiv frontfigur; Social Sciences;

    Sammanfattning : Problem och syfte: Det blir allt svårare för företag att utmärka sig. För att bli mer effektiva i sitt varumärkesbyggande behöver företag förstå hur de kan utveckla en varumärkesidentitet. En trend att använda sig av fiktiva figurer har vuxit sig stark. LÄS MER

  2. 7. Vad är kommunikativa sinnesupplevelser? : En studie av Volvos marknadskommunikation

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBS

    Författare :Elin Eklund; [2009]
    Nyckelord :marknadsföring; sense marketing; sinnesmarknadsföring; kommunikation; marknadskommunikation; Volvo; reklam;

    Sammanfattning : Begreppet kommunikativa upplevelser kommer i denna uppsats att användas i sammanhanget om hur Volvo använder sig av dem i sin varumärkeskommunikation samt vad som kommuniceras. Det kommer även att appliceras på kundperspektivet då det beskriver hur individer uppfattar företags utsända kommunikation. LÄS MER

  3. 8. Överföring av företagsidentitet till en franchiseenhet -En studie av IKEA

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Amanda Fröberg Bergman; Philippe Khodr; Jessica Larsson; [2009]
    Nyckelord :företagsidentitet; företagskultur; ledarskap; symbolism; franchising; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsen inom Service Management vid Lunds Universitet, campus Helsingborg, behandlar den problematik som kan uppstå kring spridandet av ett företags identitet till dess franchiseenheter. Syftet med uppsatsen är att se hur en utomstående ägare till en enhet kan påverka hur företagets identitet sprids och bibehålls. LÄS MER

  4. 9. Kulturella skillnader mellan hemsidor och deras inverkan på internationell marknadsföring

    Kandidat-uppsats, JTH, Data- och elektroteknik

    Författare :Amira Mulahusic; [2008]
    Nyckelord :Kultur; Webbdesign; Marknadskommunikation; Marknadsföring;

    Sammanfattning : Kubera Production som har sitt kontor i Skellefteå är en strategisk kommunikationsbyrå som interesserar sig för hur kulturella skillnader mellan hemsidor kan analyseras och dokumenteras. Inledningsvis presenteras de två frågorna som ligger bakom den här rapporten. LÄS MER

  5. 10. Incitament i form av mjukvara

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Jonas Månsson; [2007]
    Nyckelord :Belöningssystem; belöning; incitament; datorspel; mjukvarubaserat; statussymbol; mjukvara; virtuella världar.; Informatics; systems theory; Informatik; systemteori; Mathematics and Statistics;

    Sammanfattning : Denna uppsats behandlar en ny typ av incitament för användning i företags belöningssystem. Denna nya typ av belöningar innefattar incitament i form av mjukvara. LÄS MER