Sökning: "företagsekonomi film"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden företagsekonomi film.

  1. 1. Kommer arenorna att överleva den ökade pressen från streamingtjänsterna? : En kvantitativ studie om faktorer som påverkar beslutet av val av plats för att se en hemmamatch i SHL

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Josefin Wikström; Lina Wikberg; [2020]
    Nyckelord :SHL; den svenska hockeyligan; streamingtjänster; hockey; arena; konsumentbeteende; faktorer; minskat publiksnitt; lönsamhet;

    Sammanfattning : Ett minskat publiksnitt i arenor är ett aktuellt problem som påverkar flera av världens största sporter. För den Svenska Hockeyligan (SHL) är detta inget undantag. Trots ett minskat publiksnitt i arenorna har den svenska befolkningen ett växande hockeyintresse. LÄS MER

  2. 2. Management of Uncertain Resources in Film Festival Organisations : a first European Picture

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Susan Jane Weeks; Francesca Clotilde Scialdone; [2017]
    Nyckelord :Project Management; Film Festivals; Uncertain Resources; Cultural Projects;

    Sammanfattning : Purpose – The purpose of this thesis is to investigate how film festivals use project management techniques to manage uncertain resources. Design/methodology/approach – Fourteen case studies are used to explore the project management techniques used by film festivals across Europe. LÄS MER

  3. 3. Product placement in Hollywood blockbusters: brand recognition and attitude towards the practice : A case study on product placement attitudes among international students

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Kiril Tiavin; Frederic Köllisch; Vili Nurminen; [2015]
    Nyckelord :product placement; marketing; brand recognition; attitude; movie;

    Sammanfattning : Background: Advertising channels in today's marketplace are becoming more limited with the development of ad-free sources of entertainment. The phenomenon of product placements is therefore becoming one of the most important sources for advertising in media. LÄS MER

  4. 4. Att se på film i domstol - Juridik och film som tvärvetenskap med fokus på bevisprövningen i brottmål

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Karl Emil Ekdahl; [2014]
    Nyckelord :allmän rättslära en. jurisprudence ; arbetsrätt en. labour law ; associationsrätt; avtalsrätt; bankrätt en. banking law ; boenderätt; civilrätt en. private law ; EU-rätt en. EU law ; familjerätt; fastighetsrätt; finansrätt en. fiscal law ; folkrätt en. public international law ; företagsekonomi; förmögenhetsrätt; försäkringsrätt; förvaltningsrätt en. administrative law ; immaterialrätt; internationell privaträtt en. private international law ; IT-rätt; komparativ rätt en. comparative law ; konkurrensrätt en. civil and criminal procedure ; rättsekonomi en law and economics ; rättshistoria en. legal history ; rättssociologi; rättsvetenskap en. law ; sakrätt; sjörätt; skadeståndsrätt; skatterätt; socialrätt en. social and welfare law ; statsrätt; straffrätt en. criminal law ; transporträtt; utrikeshandelsrätt; film; filmvetenskap; filmbevis; juridik-och-film; tvärvetenskap; bevisprövning; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Först och främst är det här en uppsats om det tvärvetenskapliga studieområdet juridik-och-film, och uppsatsen syftar till att visa varför detta område är relevant och intressant för såväl jurister som filmvetare och en intresserad allmänhet. Filmens samhälleliga roll under de senaste 100 åren kan knappast underskattas, och detta unika medium blir ständigt mer frekvent förekommande i den svenska brottmålsprocessen. LÄS MER

  5. 5. Coordination of inter-organizational projects within creative industries: A contextual perspective

    Master-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Meaza Eshetu Abebe; Ekaterina Kalinina; [2012]
    Nyckelord :Inter-organizational Projects; Inter-organizational network context; Embeddedness; macrocultures; coordination; creative industries.;

    Sammanfattning : Inter-organizational projects have become common forms of organizing in various industries such as construction, advertising, music, film making etc. The unique structural nature of Inter-organizational projects coupled with the fact that they carried out through the participation of multiple organizations, raises issues of coordination. LÄS MER