Sökning: "företagsekonomi södertörns högskola"
Visar resultat 21 - 25 av 761 uppsatser innehållade orden företagsekonomi södertörns högskola.
21. Hållbarhetsredovisningar: att kommunicera utvecklingen och konsekvenserna av sin verksamhet : En kvalitativ studie om sex företag inom den svenska dryckesbranschen
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Sedan flera år tillbaka har det diskuterats hur samt vilket ansvar som företag bör ta inom samhället. Idag är det en självklarhet att företag bör arbeta för hållbarhet samt med Corporate Social Responsibility samtidigt som de måste redovisa sitt arbete enligt lag. LÄS MER
22. Ledarskapsstilars resa genom företagslivscykeln : En kvalitativ studie om hur ledarskapsstilar förändras under företagets livscykelfaser.
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : This paper was aimed to study if and how business leaders’ leadership style change throughout the life cycle of a business. Leadership has long been a well-studied area, where research has primarily focused on larger business sizes. LÄS MER
23. Artificiell Intelligens i Digital Marknadsföring : En kvalitativ studie om konsumentintegritet i samband med nyttjandet av AI
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Digital tools are rapidly evolving (Quach et al. 2022), and this is a contributing factor to the increase in breaches of consumer privacy. This creates a need to understand how consumers relate to marketing using Artificial Intelligence (AI) and personal information to enable personalization (Kumar et al. 2019). LÄS MER
24. Långsiktiga kundrelationer : En kvalitativ studie om detaljhandelsföretagens implementering av medlemskapsprogram för att främja kundlojalitet
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : In a time where the retail sector is undergoing continuous changes and increased competition, establishing and maintaining long-term customer relationships become increasingly critical for a company's success. Marketing constitutes the core of creating and communicating value to customers, as well as sustaining robust customer relationships. LÄS MER
25. Stämmer Statistiken Överens Med Verkligheten? : En fenomenografisk studie om hur genusnormer uppfattas inom idrottsstyrelser på förbundsnivå
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Trots att kvinnlig representation inom specialidrottsförbunden ökat de senaste åren råder det oklarheter om idrotten är mer jämställd. Lika representation är nämligen inte synonymt med jämställdhet, eftersom kultur och historia påverkar vem som bestämmer över agendan. LÄS MER