Sökning: "företagsekonomi södertörns högskola"

Visar resultat 21 - 25 av 761 uppsatser innehållade orden företagsekonomi södertörns högskola.

  1. 21. Hållbarhetsredovisningar: att kommunicera utvecklingen och konsekvenserna av sin verksamhet : En kvalitativ studie om sex företag inom den svenska dryckesbranschen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Tom Andersson Landén; André Orellana von Essen; [2023]
    Nyckelord :Sustainability reporting; Communication; CSR; The Swedish beverage industry; Annual accounting act.; Hållbarhetsredovisning; Kommunikation; CSR; Svenska dryckesbranschen; Årsredovisningslag.;

    Sammanfattning : Sedan flera år tillbaka har det diskuterats hur samt vilket ansvar som företag bör ta inom samhället. Idag är det en självklarhet att företag bör arbeta för hållbarhet samt med Corporate Social Responsibility samtidigt som de måste redovisa sitt arbete enligt lag. LÄS MER

  2. 22. Ledarskapsstilars resa genom företagslivscykeln : En kvalitativ studie om hur ledarskapsstilar förändras under företagets livscykelfaser.

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Barebe Niringiyimana; Jelena Adamovic; [2023]
    Nyckelord :Leadership; leadership style; business life cycle; small business; Ledarskap; ledarskapsstil; företags livscykel; mikro – och småföretag;

    Sammanfattning : This paper was aimed to study if and how business leaders’ leadership style change throughout the life cycle of a business. Leadership has long been a well-studied area, where research has primarily focused on larger business sizes. LÄS MER

  3. 23. Artificiell Intelligens i Digital Marknadsföring : En kvalitativ studie om konsumentintegritet i samband med nyttjandet av AI

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Julia Lännenmäki; Jennifer Norman; [2023]
    Nyckelord :Digital marketing; Artificial intelligence; Personalized marketing; Consumer privacy; GDPR; Digital marknadsföring; Artificiell intelligens; Personlig marknadsföring; Konsumentintegritet; GDPR;

    Sammanfattning : Digital tools are rapidly evolving (Quach et al. 2022), and this is a contributing factor to the increase in breaches of consumer privacy. This creates a need to understand how consumers relate to marketing using Artificial Intelligence (AI) and personal information to enable personalization (Kumar et al. 2019). LÄS MER

  4. 24. Långsiktiga kundrelationer : En kvalitativ studie om detaljhandelsföretagens implementering av medlemskapsprogram för att främja kundlojalitet

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Ninorta Aslan; Hibak Jama; [2023]
    Nyckelord :Membership program; customer loyalty; loyalty program; retail; marketing strategies;

    Sammanfattning : In a time where the retail sector is undergoing continuous changes and increased competition, establishing and maintaining long-term customer relationships become increasingly critical for a company's success. Marketing constitutes the core of creating and communicating value to customers, as well as sustaining robust customer relationships. LÄS MER

  5. 25. Stämmer Statistiken Överens Med Verkligheten? : En fenomenografisk studie om hur genusnormer uppfattas inom idrottsstyrelser på förbundsnivå

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Fredrik Stattin; David Forssell; [2023]
    Nyckelord :Gender norms; equality; sex; gender; sports federation; Genusnormer; jämställdhet; kön; genus; idrottsförbund;

    Sammanfattning : Trots att kvinnlig representation inom specialidrottsförbunden ökat de senaste åren råder det oklarheter om idrotten är mer jämställd. Lika representation är nämligen inte synonymt med jämställdhet, eftersom kultur och historia påverkar vem som bestämmer över agendan. LÄS MER