Sökning: "facebook framställs"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden facebook framställs.

  1. 1. Yrkesidentitet och lärare i fritidshem.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Maria Hedin; Susanna Scavo; [2023-12-07]
    Nyckelord :Yrkesidentitet; Lärare i fritidshem; Facebookgrupper; Fritidshem;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka vad som skrivs i yrkesrelaterade Facebookgrupper av och om lärare i fritidshem. Vi vill undersöka hur yrket framställs i Facebookgrupper för lärare i fritidshem och på så sätt försöka skapa en bild av hur lärarna själva ser på sitt yrke och sin yrkesidentitet. LÄS MER

  2. 2. I tidningen stod det att hundratals barn far illa när socialtjänsten gör fel- En kvantitativ studie som undersöker allmänhetens tillit till socialtjänstens arbete med barn och unga i förhållande till hur myndigheten framställs i media.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialhögskolan

    Författare :Elin Steneros; [2022]
    Nyckelord :Trust; Attitudes; Social services; Social work; Media; Mass media; Social Sciences;

    Sammanfattning : This essay aims to examine the public’s trust in the social service’s work with children and young people and whether it is possible to find a connection between the trust and the media as a source of information. The study is based on a quantitative approach in the form of a questionnaire study shared through the digital forum Facebook. LÄS MER

  3. 3. Vaccinering mot covid-19: ett frivilligt måste?

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärande

    Författare :Madeleine Liedner; [2022]
    Nyckelord :COVID-19; vaccination; authority communication; Public Health Agency of Sweden; Facebook; interpersonal analysis; critical discourse analysis; Covid-19; vaccinering; myndighetskommunikation; Folkhälsomyndigheten; Facebook; interpersonell analys; kritisk diskursanalys;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien är att undersöka hur Folkhälsomyndigheten (FHM) kommunicerar om och uppmuntrar till vaccinering mot covid-19 i sina inlägg på Facebook. Målet är att se i vilken talarroll de framträder i inläggen, om den är givande eller krävande samt på vilket sätt de använder sig av modala resurser. LÄS MER

  4. 4. Informationsspridning av Covid-19 på Facebook : Mal-, mis- och desinformation i diskussioner om Covid-19 på Facebook

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Maja Frick; Jenny Alexovska; [2022]
    Nyckelord :Conspiracy theories; Covid-19; Misinformation; Malinformation; Disinformation; Linguistic Analysis; Konspirationsteorier; Covid-19; Misinformation; Malinformation; Desinformation; Språklig analys;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien är att undersöka vilka konspirationsteorier som förekommer bland medlemmar i tre Facebookgrupper utifrån sex inlägg om Covid-19. Studien jämför även inläggen om Covid-19 i Facebook-grupperna med information från de officiella källorna World Health Organization och Folkhälsomyndigheten, hur informationen från de olika källorna framställs och skillnaderna i informationen mellan dem. LÄS MER

  5. 5. Som vi brukar göra : En studie av den visuella kommunikationen av det svenska jordbruket

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för design

    Författare :Molly Wiström; [2021]
    Nyckelord :Jordbruk; lantbruk; visuell kommunikation; representation; hållbarhet; grafisk design; organmat;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att analysera hur Sveriges största lantbrukskooperativ kommunicerar sin verksamhet visuellt samt undersöka konsumenters uppfattning om jordbruket och jordbrukares uppfattning om hur jordbruket visualiseras. Frågorna som besvaras är: Hur framställer Sveriges största lantbrukskooperativ det svenska jordbruket i sin marknadsföring? Vilken bild har en grupp individer av det svenska jordbruket? Hur ser ett urval jordbrukare på den visuella kommunikationen som finns att tillgå om jordbruket? För att kunna besvara frågeställningarna har tre olika huvudmetoder använts i undersökningen. LÄS MER