Avancerad sökning

Visar resultat 6 - 10 av 92 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 6. Polymerization of isatin towards polymers for anion exchange membranes and gas separation applications

    Master-uppsats, Lunds universitet/Kemiska institutionen

    Författare :Simone Facchini; [2022]
    Nyckelord :organic chemistry; membranes; isatin; polymers; Chemistry;

    Sammanfattning : In a world where the problem of energy resources, pollution and all aspects related to these issues becomes more and more dominant, a greater commitment is needed in the search for solutions. The goal of this project is to make a contribution to the research and development of new materials to reduce the environmental impact in some fields. LÄS MER

  2. 7. Storytelling i kommunikationsfilm : ett outnyttjat verktyg bland svenska destinationsutvecklare?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Daniel Hansfeldt; Rasmus Klasson; Juliette Maussier; [2022]
    Nyckelord :Storytelling; Destination Marketing Organizations; DMO; Communication films; The Hero’s Journey; Marketing; Destination developmen; Storytelling; Destinationsorganisationer; DMO; kommunikationsfilm; The Hero’s Journey; Marknadsföring; Destinationsutveckling;

    Sammanfattning : Storytelling kan ses som ett effektivt marknadsföringsverktyg inom destinationsutveckling. Storytelling, särskilt presenterat i filmformat, har aktualiserats de senaste åren och förekommer som en högt rankad trend och strategi på DestinationsNEXT Future 2021 study, den mest omfattande rapporten i världen inom destinations- och turismbranschen. LÄS MER

  3. 8. Dags att ändra skönhetsidealen : Dove Reverse selfie

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Amna Basil Hussain; [2022]
    Nyckelord :Skönhetsideal; Femvertising; Kommodifierad feminism;

    Sammanfattning : Feminism som marknadsvara - en semiotisk analys av Doves  Reverse selfie kampanj. Varje dag utsätts vi för reklam med olika kommersiella budskap. Det är därför det är viktigt för företag att marknadsföra sig med något speciellt för att sticka ut. Flera företag har börjat ta del av samhällsdiskurser som marknadsstrategi. LÄS MER

  4. 9. Bröd, blommor och känslor : En kvalitativ studie kring hur film kan skapa en mental föreställning av doft, känsel och smak

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Philip Sjölund; Anton Berg; [2022]
    Nyckelord :Sensory Messages; Imagery; Film; Sensoriska budskap; Imagery; Film;

    Sammanfattning : Vi har i detta projekt haft i syfte att skapa en djupare förståelse för hur man kommunicerar sensoriska budskap med hjälp av bland annat mentala föreställningar, så kallad “imagery”. Genom att med hjälp av semiotiken analysera sex stycken filmer skapade av tre olika företag så har vi vidare applicerat lärdomar i ett eget projekt i formatet av en kortfilm. LÄS MER

  5. 10. Virtual reality in tourism. Opportunity or pitfall? : Explorative case study of a place-based virtual reality experience of Mariebergsskogen

    Master-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Barbara Kubitzek; [2021]
    Nyckelord :Virtual reality tourism; virtual reality; co-creation; geomedia; place-based virtual reality experiences; place marketing; Region Värmland; Karlstad Municipality; Mariebergsskogen; experience design; interaction design; storytelling; cultural heritage; covid-19; pandemic; communication; Sweden; case-study; film; 360°; Lefebvre; digital experiences; destination marketing; VR film; cinematic virtual reality; metaverse; UX; UI; Skansen; Sweden; Visit Sweden; Visit Värmland; design processes; Oculus Quest; Google cardboard; NFT; methodological model; PDU; innovation; marketing; Virtuelle Realität; Tourismus; Marketing; Schweden; Geomedia; Experience Design; Kommunikation; Covid-19; Pandemie; Fallstudie; Sinne; Kultur; Park; Umwelt; Virtuell Verklighet; turism; Karlstad Kommun; Region Värmland; Kommunikation; pandemi; kulturellt arv; plats; berättelse;

    Sammanfattning : To what extent can virtual reality be used to induce real-life tourism? This question becomes even more relevant in these covid-19 times. However, research on virtual reality concerning tourism has not engaged substantively with this question yet and thus this study seeks to address this question. LÄS MER