Sökning: "flexibilitet lojalitet"

Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden flexibilitet lojalitet.

  1. 1. Vägen till Succé: Svenska elitfotbollsklubbar på marknadsföringsplanen : Hur mindre elitfotbollsklubbar försöker vinna hjärtan och stärka varumärken

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi

    Författare :Adrian Larsson; Anders Hylander; [2023]
    Nyckelord :Sportmarknadsföring; Marknadsföring; Fotbollsklubbmarknadsföring; Kvalitativa intervjuer; Supporterkultur;

    Sammanfattning : Sammanfattning Författare: Anders Hylander och Adrian Larsson Handledare: Jasenko Flodin Arsenovic Bakgrund: Fotboll är Sveriges nationalsport och har drygt 1,3 miljoner aktiva utövare i nästan 3000 föreningar runt om i landet (SvFF, 2023). Av dessa drygt 3000 föreningar är det ett fåtal som kan kalla sig för elitklubb, för att vara en elitklubb ska man tillhöra någon av de två högsta serierna i antingen herrfotboll eller damfotboll (SvFF, 2023). LÄS MER

  2. 2. Hyresgästers preferenser på kontorslokaler : En studie för att bidra till utvecklingen av kontorslokaler

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Narmin Shukur; Bjanka Vidakovic; [2023]
    Nyckelord :Office tenants; preferences; work environment; office location; accessibility; office layout; Kontorshyresgäster; preferenser; arbetsmiljö; kontorsläge; tillgänglighet; kontorsutformning;

    Sammanfattning : I Sverige har distansarbete blivit allt vanligare, vilket har resulterat i fler tomma ytor på kontor. Ekonomiska fluktuationer och pandemin har också visat att behovet och efterfrågan på kontorsutrymme kan variera betydligt, vilket skapar samhällsekonomiska problem genom vakanta kontorslokaler. LÄS MER

  3. 3. Covid-19: Konsumentlojalitet på sociala medier : En studie om vilka faktorer som påverkar konsumenters lojalitet gentemot organisationer som marknadsför sig på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Joshua Fürsten Cardell; Maya Källström; [2021]
    Nyckelord :Covid-19; crisis situation; consumer loyalty; marketing; social media; organization.; Covid-19; krissituation; konsumentlojalitet; marknadsföring; sociala medier; organisation.;

    Sammanfattning : Problem: Covid-19-pandemins påverkan på spridningen av fake news har kommit att bidra till växande misstro för organisationer och skepticism bland konsumenter på sociala medier. Fake news har inte enbart medför förvirring och misstro hos konsumenter, utan påverkar även attityder, skapar rykten och kan leda till finansiella hot för organisationer, där bojkottning av varor eller varumärken kan ske på grund av desinformation. LÄS MER

  4. 4. Upplevelser av trovärdighet på webben : En studie av två webbsidors visuella design

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Nadia Dahlgren; [2020]
    Nyckelord :Web Design; Trustworthiness; Interface Design; Usability; Visual Design; Credibility Factors; Model; Webbdesign; Trovärdighet; Gränssnittsdesign; Användbarhet; Visuell design; Trovärdighetsfaktorer; Modell;

    Sammanfattning : More understanding is needed of how the visual design affects the user experience of trustworthiness in web design. Research has shown that the aesthetic part of web design is more important than previously thought and that more knowledge is needed in this area. LÄS MER

  5. 5. Generation Y : En kvalitativ intervjustudie med unga vuxna om deras syn på arbete

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Marcus Calemark; Karl Saeter; [2019]
    Nyckelord :Generation Y; psykologiska kontrakt; motivation; work-life balance balans mellan arbete och fritid ; lojalitet; feedback; ledarskap;

    Sammanfattning : Med allt fler individer tillhörande generation Y på arbetsmarknaden så är det centralt för organisationer att få kunskap gällande hur de ska attrahera och motivera dessa individer. Syftet med denna studie är att få en djupare förståelse för vad individer tillhörande generation Y värderar i relation till arbetsrelaterade frågor. LÄS MER