Sökning: "framgångsrika butiker"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden framgångsrika butiker.

  1. 1. En knuff i rätt riktning - en vinst för samhället och individen

    Master-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildning

    Författare :Kajsa Kihlberg; [2021]
    Nyckelord :Sustainable consumption; circular economy; nudging; nudge; behavioural theory; Retuna Återbruksgalleria; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to analyze how Retuna Återbruksgalleria by using Nudging, a behavioural theory, could operate as an environmental educator and attain a sustainable consumer which together could result in competitiveness on the market. Four different nudging tools was analyzed; simplification and framing of information, changes in the physical environment, the default option and the use of social norms. LÄS MER

  2. 2. Framgångsfaktorer inom digital livsmedelshandel : Samsyn och skillnader mellan konsumenter och aktörer

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Miriam Lindroos; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I denna rapport analyseras samsyn och skillnader mellan konsumenters och butikers uppfattning om vilka de avgörande framgångsfaktorerna är inom svensk digital livsmedelshandel. Svensk digital livsmedelshandel är en av de snabbast växande branscherna i Sverige. LÄS MER

  3. 3. Critical success factors betydelse för nystartade svenska e-handelsföretag

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Marcus Johansson; Simon Granström; [2019]
    Nyckelord :E-commerce; rapid growth; Critical success factors; Social media; E-handel; tillväxt; framgångsfaktorer; marknadsföring; Sociala medier;

    Sammanfattning : Den teknologiska utvecklingen i samhället har lett till en brant ökning i användandet av ehandel. Denna utveckling har bidragit till att konsumenter ställer högre krav på sin shoppingupplevelse och företagen måste nu anpassa sig efter detta. LÄS MER

  4. 4. Development of e-commerce within fast moving consumer goods

    Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Julia Olsson; Julia Samaan; [2018]
    Nyckelord :E-commerce; FMCG; Business models; E-handel; Dagligvaruhandel; Affärsmodeller;

    Sammanfattning : Today, we can observe a shift in consumer behavior where more products are being consumed online. For food or so called fast moving consumer goods it has taken longer to start this transition than for other industries such as books and electronics but now it is on the rise and it has been an overall increase of 30 to 37 % in the last couple of years. LÄS MER

  5. 5. Relationer i tiden : En kvantitativ studie om konsumenters relation till internetbutiker respektive traditionella butiker

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sebastian Karlsson Välimäki; Daniel Piran; [2017]
    Nyckelord :Konsumentrelationer; utbyte; beteende; internetbutiker; traditionella butiker; relationsstyrka;

    Sammanfattning : År 2008 genomfördes en studie som undersökte konsumenters relation till internetbutiker respektive traditionella butiker. Sedan 2008 har internethandel blivit betydligt vanligare. LÄS MER