Sökning: "hållbarhet etik företag"

Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser innehållade orden hållbarhet etik företag.

  1. 1. Hur påverkar CSR konsumenters köpintention? : En studie om hur företags sociala ansvar påverkar konsumenternas tilltro, köpintention och varumärkeslojalitet.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Lucas Persson; David Timbré; [2024]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; CSR; konsumentuppfattning; företags sociala ansvar; köpintention; långsiktig hållbarhet; kulturella skillnader; teknikbranschen;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Hur påverkar CSR konsumenters köpintention? Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: David Timbré och Lucas Persson Handledare: Martin Ahlenius  Datum: HT 23 Syfte: Studiens syfte är att undersöka hur konsumenters uppfattning, medvetenhet och förtroende kring ett företags sociala samhällsansvar påverkar köpintention. Metod: Studiens metodik baseras på en kvantitativ karaktär med ett deduktivt, positivistiskt synsätt. LÄS MER

  2. 2. Convicted marketing content containing sexual depiction : An empirical study of social media platforms after a scandal's occurrence

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Elin Månsson; Gülay Edin; [2023]
    Nyckelord :Social media marketing; content analysis; sexual marketing; gender discrimination; scandals in marketing; Marknadsföring i sociala medier; innehållsanalys; sexuell marknadsföring; könsdiskriminering; skandaler inom marknadsföring;

    Sammanfattning : Title: Marketing content containing sexual depiction.- An empirical study of social media platforms after a scandal's occurrence. LÄS MER

  3. 3. Hållbarhet och kapitalstruktur : Skuldgrad och ESG i nordiska industriföretag

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Per Keussen; Hugo Palo; [2023]
    Nyckelord :Kapitalstruktur; ESG; Agentteori; CSR;

    Sammanfattning : I takt med samhällets ökade förväntningar på företags engagemang i hållbarhetsfrågor, har hållbar finansiering rönt ökat intresse. En ofta använd metod för att bedöma företagens hållbarhet är ESG. Måttet ska representativt visa ett företags hållbarhetsarbete inom miljö, samhälle och bolagsstyrning. LÄS MER

  4. 4. Intimt på allvar? : en kvalitativ text- och bildanalys av den digitaliserade konkurrensen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Elina Liljegren; Maja Lindström; Hilda Svensson; [2022]
    Nyckelord :Competition; customer value; differentiation; digitization; ecological sustainability; ethics; marketing; stereotypes; tonality; Differentiering; digitalisering; etik; ekologisk hållbarhet; stereotyper; konkurrens; kundvärde; marknadsföring; tonalitet.;

    Sammanfattning : Den ökade digitaliseringen har bidragit till en förändrad konkurrenskraft vilket har gjort det svårare för företag att uppnå unika fördelar och differentiering gentemot konkurrenterna. Den hårdnande konkurrensen har ökat kraven på företags sätt att tillmötesgå konsumenternas efterfrågan, behov samt utvecklandet av långsiktig lojalitet. LÄS MER

  5. 5. Utmaningar med AI i jordbruket : En Kvalitativ Intervjustudie Om Hur Svenska Jordbruksföretag Verksamma Inom Ai Arbetar Med Social Hållbarhet

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Johan Hägerström; Edwin Kardefelt; [2022]
    Nyckelord :artificial intelligence; agriculture; ethics; social sustainability; artificiell intelligens; jordbruk; etik; social hållbarhet;

    Sammanfattning : Med framfarten av artificiell intelligens ökar behovet på att säkerställa bruk över längre tid vilket lyfter frågor om dess etik och sociala hållbarhet. Jordbruket är en av de branscher där implementeringen av AI redan tagit fart och spås spela en ännu större roll i framtiden med löften om att lösa de utmaningar jordbruket står inför. LÄS MER