Sökning: "holistisk utveckling"
Visar resultat 6 - 10 av 88 uppsatser innehållade orden holistisk utveckling.
6. Policy and regulation options for new and emerging offshore wind markets
Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : This thesis addresses the need for policy and regulatory frameworks to support the sustainable growth of the offshore wind industry in new and emerging markets. The global need for clean and renewable energy is driving the emergence of offshore wind energy as a viable solution to achieve net-zero emissions goals. LÄS MER
7. "Hey Siri, will AI replace project managers?" : Navigating the AI era: Impact of Machine Learning on Project Manager's Core Competencies
Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : This paper examines how the advance of Artificial Intelligence (AI) technologies may affect the role of project managers. It draws on a narrative literature review and semi-structured interviews conducted with seventeen project managers from various industries in Sweden. LÄS MER
8. Agile management-based approach to support Sustainable Product Development
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Product development has always been an indispensable step in society’s transition to sustainability. The environmental consequences of resource depletion, production, distribution and disposal are proof that existing product design and development strategies are not enough to achieve sustainability. LÄS MER
9. Existentiell omvårdnad inom palliativ vård - Sjuksköterskan upplevelse av att möta patientens behov.
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Bakgrund: Palliativ vård har grunden i en holistisk människosyn där alla livets dimensioner bör beaktas. Behovet av existentiell omvårdnad ökar när livets slut närmar sig för patienten och många gånger kan sjuksköterskor uppleva svårigheter i att bemöta detta. LÄS MER
10. Hunden som nyckel till lärandet : Fyra fallstudier om hundassisterad pedagogik
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)Sammanfattning : I föreliggande studie har arbetssätt, upplevelser och konsekvenser av hundassisterad pedagogik i fyra elevärenden undersökts. Studien grundas på en kvalitativ ansats genom femton semistrukturerade intervjuer med elever, hundförare, vårdnadshavare och lärare. Dessa elevärenden bildar tillsammans fyra case. LÄS MER