Sökning: "dog assisted education"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden dog assisted education.
1. The Class of Us: A Study Across Several Schools in Sweden Comparing the EFL Comprehension of Playing the Video Game The Last of Us Versus Viewing the Television Adaptation
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/EngelskaSammanfattning : Contemporary English as a foreign language (EFL) classrooms in upper secondary schools in Sweden make frequent use of receptive media such as movies and television to facilitate language learning. The more interactive medium of video games is seldom used for the same purpose, despite previous research indicating that the added layer of interactivity can bring benefits such as improvements to vocabulary, written production and reading comprehension. LÄS MER
2. Djurassisterad pedagogik i hälsoundervisning : En kvalitativ intervjustudie
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Djurassisterad pedagogik är målinriktade instaser med akademiska och pedagogiska mål som involverar tränade djur för att stödja elever med t.ex. funktionsnedsättningar eller särskilt stöd. Syftet med denna studie är att belysa hur djurassisterad pedagogik (DAP) kan användas i idrott-och hälsoundervisning. LÄS MER
3. Hunden som nyckel till lärandet : Fyra fallstudier om hundassisterad pedagogik
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)Sammanfattning : I föreliggande studie har arbetssätt, upplevelser och konsekvenser av hundassisterad pedagogik i fyra elevärenden undersökts. Studien grundas på en kvalitativ ansats genom femton semistrukturerade intervjuer med elever, hundförare, vårdnadshavare och lärare. Dessa elevärenden bildar tillsammans fyra case. LÄS MER
4. Betydelsen av hundunderstödd undervisning vid problematisk skolfrånvaro samt tjänstehundarnas välfärd
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Animal Environment and HealthSammanfattning : In Sweden we have compulsory school attendance but still, some children and teenagers never graduate from elementary school. There are numerous reasons why, some being problematic home conditions and others that the student has neurodevelopmental problems. Long-term effects of incomplete primary school education for the adolescent are e.g. LÄS MER
5. "När skolhunden slutade blev eleven återigen hemmasittare" : En studie om hundassisterad pedagogik i skolverksamhet
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)Sammanfattning : Hundassisterad pedagogik (HAP) är en metod där hund används som verktyg i skolverksamhet och användandet av hundar i skolmiljö ses som ett pedagogiskt och hälsofrämjande verktyg. Syftet med studien är att uppmärksamma vad och hur de yrkesverksamma inom HAP anser att metoden kan gynna eleverna. LÄS MER