Sökning: "hur kommer sociala medier utvecklas i framtiden"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden hur kommer sociala medier utvecklas i framtiden.

  1. 1. CSR communication within controversial businesses - a closer look at the fast fashion industry

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Isac Almqvist; Lucas Holmqvist Adolfsson; [2022]
    Nyckelord :CSR; CSR communication; Minimise harm and Maximise good; brand identity; brand communication; fast fashion; strategic communication. CSR; CSR-kommunikation; varumärkesidentitet; varumärkeskommunikation; strategisk kommunikation.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Our planet is facing severe climate crises and the global companies are those who have the opportunity to make the biggest impact on how this will unfold in the future. The aim of this thesis is to gain a deeper understanding of how companies within questioned businesses are managing their CSR-communication and communicating their responsible initiatives and engagements on social media. LÄS MER

  2. 2. Bör du v(AR)a rädd för framtiden? : En studie om The Privacy Paradox och potentiella integritetsrisker med Augmented Reality

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Angelica Madsen; Carl Nymanson; [2021]
    Nyckelord :Augmented Reality; User Agreements; Privacy Policy; The Privacy Paradox; Privacy Concerns; Facial Recognition; Deep Fakes; Biometric Data; Data Collection; Augmented Reality; Användaravtal; Sekretessavtal; The Privacy Paradox; Integritetsfrågor; Ansiktsigenkänning; Deep Fakes; Biometrisk Data; Datainsamling;

    Sammanfattning : I en tid där digitaliseringen är mer utbredd än någonsin ökar också mängden data som samlas och delas online. I takt med att nya tekniker utvecklas öppnas det upp för nya utmaningar för integritetsfrågor. LÄS MER

  3. 3. Influencer marketing- marknadsföringens lillasyster eller den nya modellen?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Isabel dos Santos Pettersson; [2019]
    Nyckelord :influencer; influencer marketing; sociala medier; varumärke; mellanhand; nätverk; lagar; eWOM;

    Sammanfattning : Influencer marketing som marknadsföringsmetod befinner sig i en stark tillväxtfas. Samtidigt har influencer marketing tidigare varit, tämligen oreglerat. Den 1 januari 2019 lagstadgades det i Sverige att alla produkter en privatperson mottas ska beskattas på. LÄS MER

  4. 4. ”Vet inte om jag någonsin kommer bli densamma?” : Unga vuxnas upplevelser och erfarenheter av att ha överlevt cancer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärd

    Författare :Isabell Karlsson; Sandra Werner Johansson; [2018]
    Nyckelord :canceröverlevare; unga vuxna; upplevelser; erfarenheter; uppföljningsvård;

    Sammanfattning : Cancer är idag en av våra vanligaste folksjukdomar. Varje år drabbas 800 personer mellan 15-29 år. Det finns flera orsaker för att cancer ska utvecklas där rökning är en av de vanligaste riskfaktorerna. Behandlingar inom cancervård är bland annat strålning, cytostatika och kirurgi. LÄS MER

  5. 5. Bristen av strategier för sociala medier : Hur detaljhandelsföretag anpassar sitt arbete med sociala medier till den tekniska utvecklingen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Amanda Eriksson; Louise Franzén; Amanda Ivarsson; [2018]
    Nyckelord :social media; the work with social media; strategy; marketing; technological development; fashion retail; sociala medier; arbetet med sociala medier; strategi; marknadsföring; teknikens utveckling; textila detaljhandelsföretag;

    Sammanfattning : Sociala medier är idag en stor del av människors liv och har blivit en framgångsrik kanal för detaljhandelsföretag. Utvecklingen av sociala medier går ständigt framåt och har blivit en kanal för att sprida och inspirera kunder, skapa diskussioner och dela innehåll mellan deltagare. LÄS MER