Sökning: "intervjuguide teman"
Visar resultat 16 - 20 av 241 uppsatser innehållade orden intervjuguide teman.
16. Crossfit and sports psychology : Elite Crossfit athletes’ opinions on mental toughness– a qualitative interview study
Kandidat-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för fysiologi, nutrition och biomekanikSammanfattning : The aim of the present study was to review the elite Crossfit athletes’ opinions of the importance of mental toughness to achieve optimal performance. A number of other research studies looking at psychological factors such as grit and mental toughness supports the idea that elite athletes should develop their mental capacity to improve their individual performance. LÄS MER
17. En studie om hur lärare ser på elevers intresse och förhållningssätt till teknikämnet, med betoning på genus.
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka vilken syn tekniklärare på högstadiet har på elevers förutsättningar för och intresse av teknikämnet. Uppsatsen vill även ta reda på ifall det finns skillnader mellan eleverna baserat på kön och genus och vilka hinder, respektive möjligheter, som existerar för att lärarna ska kunna bedriva en (mer) inkluderande teknikundervisning. LÄS MER
18. Arbetsterapeuters erfarenheter av att arbeta med patienter med funktionella neurologiska symtom, FNS : En kvalitativ intervjustudie
Magister-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Bakgrund Funktionella neurologiska symtom (FNS) innebär att en patient drabbas av dysfunktion i nervsystemet utan medicinsk bakomliggande orsak. Forskning visar att multidisciplinär rehabilitering, som inkluderar arbetsterapi, är effektiv för att hjälpa dessa patienter. LÄS MER
19. Genus och jämställdhet i svenskundervisningen : Gymnasielärares uppfattningar om hur de undervisar om genus och jämställdhet i relation till skönlitterära texter
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/SvenskaSammanfattning : Studiens syfte är att undersöka vilka uppfattningar gymnasielärare har om sin undervisning om genus och jämställdhet i relation till skönlitterära texter. För att besvara studiens frågeställningar valdes metoden semistrukturerad intervju och empirin består av sex intervjuer med svensklärare som alla undervisar på gymnasiet. LÄS MER
20. Åtta pedagogers uppfattningar om högläsningens funktion i förskolepraktiken
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskapSammanfattning : Utifrån våra VFU erfarenheter har vi uppmärksammat att högläsningssituationer främst inte används som det viktiga verktyg en högläsningssituation kan erbjuda för barns språkutveckling. Högläsningen har snarare använts som en lugn och mysig stund innan måltider. LÄS MER