Sökning: "konkurrens om kunder"

Visar resultat 1 - 5 av 254 uppsatser innehållade orden konkurrens om kunder.

  1. 1. Den moderna organisationen i en föränderlig miljö - En kvalitativ fallstudie av ett förändringsarbete i en svensk nischbank

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Marcus Tornée; Ebba Öberg; [2024-02-13]
    Nyckelord :Förändringsarbete; vision; strategiutveckling; nischbank; externa drivkrafter; molnet; konkurrens; utmaningar;

    Sammanfattning : I en tid där samhället ständigt förändras och utvecklas har banksektorn fått möta nya krav och förväntningar från marknaden. Efterfrågan på digitala lösningar, tekniska innovationer och nya kundbeteenden är saker svenska banker behövt anpassa sig till under senare år. LÄS MER

  2. 2. Financial Technology's effect on the Swedish banking Industry - A study on competition and competitive strategies

    Master-uppsats, Lunds universitet/Produktionsekonomi

    Författare :Douglas Wilsby; Knut Winström; [2023]
    Nyckelord :FinTech; competition; competitive strategy; digitalisation; technology; Open Banking; Strategy; Business model; Digital.; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Titel: Financial Technology's effect on the Swedish banking Industry - A study on competition and competitive strategies Authors: Douglas Wilsby, Industrial Engineering 2018, LTH; Knut Winström, Mechanical Engineering 2018, LTH Supervisor: Ingela Elofsson, Division of Production Management at Faculty of Engineering LTH Background: The rapid advancement of technology has the potential to disrupt established industries, including the banking sector. Companies that fail to adapt to technological shifts risk losing their competitive advantage and face challenges. LÄS MER

  3. 3. Redskap som behövs för långvariga kundrelationer : En kvantitativ studie om vilken påverkan kundengagemang, kundupplevelser inom sociala medier och tillfredsställelse har på kundlojalitet.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Lukas Runesson; Josef Zanier; Almedina Alic; [2023]
    Nyckelord :Social media; Customer loyalty; Customer engagement; Customer experience; Satisfaction.; Sociala medier; Kundlojalitet; Kundengagemang; Kundupplevelser; Tillfredsställelse.;

    Sammanfattning : I en affärsvärld där företag är ständigt utsatta för konkurrens är det viktigt för företagen att veta hur de ska inneha lojala kunder. Syftet med studien är att undersöka vilken påverkan kundengagemang, kundupplevelser inom sociala medier och tillfredsställelse har på kundlojalitet. LÄS MER

  4. 4. Trends in the Capital Structure and Risk Assessment of Swedish Real Estate Companies : A Study on the Impact of the 2022-2023 Shift in Interest Rates

    Master-uppsats, KTH/Fastighetsföretagande och finansiella system

    Författare :Karolina Landgärds; Hanna Lövgren; [2023]
    Nyckelord :Real estate; Capital structure; Financial risk; Interest rate risk; Fastigheter; Kapitalstruktur; Finansiell risk; Ränterisk;

    Sammanfattning : This study aims to analyse the changes in the capital structure of Swedish real estate companies over the past five years, with a particular focus on the period 2022-2023, characterised by the policy interest rate increasing from zero to 3.5 percent. LÄS MER

  5. 5. Revisorns oberoende : En kvalitativ studie om vilka hot mot revisorns oberoende som identifieras samt var gränsen går för en yrkesmässig relation gentemot en vänskaplig kundrelation mellan revisor och kund

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Melat Abebe; Elektra Ammouri; [2023]
    Nyckelord :Oberoende; oberoendehot; revisorns oberoende; revision; revisorns roll; förväntningsgap; yrkesrelation; vänskapsrelation;

    Sammanfattning : Accounting is a significant area within business finance and aims to provide an overall picture of the company's financial position. The independence of the auditor can also be considered as part of a larger discussion about the role of companies in society and their responsibilities towards stakeholders. LÄS MER