Sökning: "konstfack 2017"
Visar resultat 11 - 15 av 105 uppsatser innehållade orden konstfack 2017.
11. Visual kei memes : Digital fanart i en nätgemenskap
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Konstfack/IBIS - Institutionen för bild- och slöjdpedagogikSammanfattning : Med frågeställnigarna: Hur uttrycks visual kei memes som visuell kultur? Hur möjliggör en ungdomskultur som visual kei olika former av identiteter? Så studeras visual kei memes med en netnografisk metod och som form för kommunikation på nätet. Detta görs av memes insamlade under perioden 20 september till den 26 oktober 2017. LÄS MER
12. Schyssta Killar : Ett utforskande av mansroller och jämställdhet med fokus på män
Kandidat-uppsats, Konstfack/TextilSammanfattning : Nice Guys A research of gender equality in Sweden 2017 focusing on men and men's roles. A study how I can shift focus from the victims to the perpetrators. A method of working with interviews, statistics, and studies in a combination with visual techniques and materials such as textile sculpture, print, painting and dyeing. . LÄS MER
13. Craft in violent dynamics
Master-uppsats, Konstfack/Keramik & GlasSammanfattning : In concrete words this master project is the exploration of violent dynamics through craft practices. Using performance as a method of creation in a collaborative project; clay as the main material, the maker’s body as the subject and sound as the space, having the possibility to transform and exchange their rolls during the creation process. LÄS MER
14. Prelitterär i en litterär värld
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Konstfack/IBIS - Institutionen för bild- och slöjdpedagogikSammanfattning : Här undersöks hur man som pedagog kan arbeta med prelitterära (en mer hoppfull omvandling av ordet ”analfabeter”). Jag har undersökt, med hjälp av olika workshops och lektioner i svenska, hur man kan närma sig läsinlärningen med hjälp av praktisk och teoretisk inlärning. LÄS MER
15. Regional fördelning av möjligheter : Ungas upplevelser av konst och kultur på sin hemort
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Konstfack/IBIS - Institutionen för bild- och slöjdpedagogikSammanfattning : I den här undersökningen har jag ställt två frågor; Vilka möjligheter anser elever i små/mellanstora städer på inriktningen bild och form/estetik och media att de har att producera och konsumera visuell konst och kultur? Vad ser de för möjligheter/begränsningar om de vill fortsätta att utbilda sig eller jobba med visuellt skapande efter gymnasiet? Syftet har varit att få kunskap om hur närmiljön och framtidsutsikterna begränsar eller möjliggör bild-elevers skapande och deras syn på fortsatt arbete inom visuellt skapande efter gymnasiet. Även att få kunskap om hur elever kan motiveras i bildämnet och se möjligheter med ett ämne som ofta marginaliseras både i och utanför skolan. LÄS MER