Sökning: "konstruktivt samspel."
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden konstruktivt samspel..
1. Pedagogers uppfattningar kring konflikt och konflikthantering vid på- och avklädningssituationer i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)Sammanfattning : I denna kvalitativa forskningsstudie utgår vi från att se hur yrkesverksamma pedagogers uppfattningar, kännedom och tankar kring konflikt och konflikthantering mellan dem och barn vid på- och avklädningssituationer tolkas. Det empiriska materialet baseras på semistrukturerade intervjuer med fem yrkesverksamma pedagoger på två olika förskolor i Skåne. LÄS MER
2. Vad är bra och dålig lek? : En kvalitativ studie om vad lärare i ett fritidshem anser är bra och dålig lek
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka vad lärare i ett fritidshem anser är bra och dålig lek. Frågeställningar som ställs i studien är: Vad anser lärarna är bra och dålig lek? Vad grundar sig lärarnas resonemang i? Vad finns det för eventuella likheter eller skillnader mellan lärarnas resonemang? I studien används kvalitativ metod där empirin samlades in genom enskilda och semistrukturerade intervjuer. LÄS MER
3. What role to play in strategy implementation? : Constructive interplay between middle and frontline managers
Master-uppsats, KTH/Industriell ManagementSammanfattning : Purpose: The purpose of this research was to study the interplay between middle managers (MMs) and front-line managers (FLMs) in strategy implementation (SI). To successfully manage and run a complex technology corporation a well-performed strategy is essential. LÄS MER
4. ”Jag lär mig det mesta själv” Elevers erfarenheter av iPad som ett alternativt verktyg i skolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Louise Finck (2015). ”Jag lär mig det mesta själv” Elevers erfarenheter av iPad som ettalternativt verktyg i skolan (”I learn most things myself” Younger students experiencesof iPad as an assistive tool in classroom). Speciallärarprogrammet, Skolutveckling ochledarskap, Lärande och samhälle, Malmö högskola. LÄS MER
5. Lärande genom feedback : En kvalitativ studie om lärares uppfattning- och elevers upplevelse av feedback
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskapSammanfattning : Syfte och frågeställningar. Syftet med studien var att undersöka lärares och elevers syn på feedback i ämnet idrott och hälsa, samt om och i så fall hur denna feedback påverkar elevernas upplevda lärande. LÄS MER