Sökning: "konstruktivt samspel."

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden konstruktivt samspel..

  1. 1. Pedagogers uppfattningar kring konflikt  och konflikthantering vid på- och avklädningssituationer i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)

    Författare :Sandra Billing Adolfsson; Emilia Svensson; [2021]
    Nyckelord :Förskola; konflikt; konflikthantering; pedagogers uppfattning; samspel och strategier;

    Sammanfattning : I denna kvalitativa forskningsstudie utgår vi från att se hur yrkesverksamma pedagogers uppfattningar, kännedom och tankar kring konflikt och konflikthantering mellan dem och barn vid på- och avklädningssituationer tolkas.  Det empiriska materialet baseras på semistrukturerade intervjuer med fem yrkesverksamma pedagoger på två olika förskolor i Skåne. LÄS MER

  2. 2. Vad är bra och dålig lek? : En kvalitativ studie om vad lärare i ett fritidshem anser är bra och dålig lek

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Anton Kollin; Ludwig Skagvall; [2021]
    Nyckelord :lek; fritidshem; bra lek; dålig lek; resonemang;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka vad lärare i ett fritidshem anser är bra och dålig lek. Frågeställningar som ställs i studien är: Vad anser lärarna är bra och dålig lek? Vad grundar sig lärarnas resonemang i? Vad finns det för eventuella likheter eller skillnader mellan lärarnas resonemang? I studien används kvalitativ metod där empirin samlades in genom enskilda och semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  3. 3. What role to play in strategy implementation? : Constructive interplay between middle and frontline managers

    Master-uppsats, KTH/Industriell Management

    Författare :JENNY ÖBERG; ELIN STENLÖF; [2018]
    Nyckelord :Strategy; Strategic management; Strategy Implementation; Middle managers; Front-line manager; large enterprise; ICT; Qualitative research; Inductive; the constructive interplay; Strategi; Strategiimplementering; Mellanchef; linjechef; Storföretag; IKT; Kvalitativ forskning; Induktiv; konstruktivt samspel.;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this research was to study the interplay between middle managers (MMs) and front-line managers (FLMs) in strategy implementation (SI). To successfully manage and run a complex technology corporation a well-performed strategy is essential. LÄS MER

  4. 4. ”Jag lär mig det mesta själv” Elevers erfarenheter av iPad som ett alternativt verktyg i skolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Louise Finck; [2015]
    Nyckelord :alternativa verktyg; dyslexi; IKT; iPad; läs- och skrivsvårigheter;

    Sammanfattning : Louise Finck (2015). ”Jag lär mig det mesta själv” Elevers erfarenheter av iPad som ettalternativt verktyg i skolan (”I learn most things myself” Younger students experiencesof iPad as an assistive tool in classroom). Speciallärarprogrammet, Skolutveckling ochledarskap, Lärande och samhälle, Malmö högskola. LÄS MER

  5. 5. Lärande genom feedback : En kvalitativ studie om lärares uppfattning- och elevers upplevelse av feedback

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Andrée Nienkerk; Robert Svensk; [2014]
    Nyckelord :physical education; feedback in physical education; feedback; assessment; formative assessment; learning; sociocultural learning; behaviorist learning; constructivist learning; undervisning; idrottsundervisning; idrott och hälsa; formativ bedömning; bedömning; lärande; lärandeteorier;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar. Syftet med studien var att undersöka lärares och elevers syn på feedback i ämnet idrott och hälsa, samt om och i så fall hur denna feedback påverkar elevernas upplevda lärande. LÄS MER